Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@15:37:11 GMT

حمایت کنگره آمریکا از تصمیم ترامپ درباره قدس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۳۲۵۷

حمایت کنگره آمریکا از تصمیم ترامپ درباره قدس

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل واکنشی مثبت نشان دادند. با این حال، شماری از قانونگذاران آمریکایی از امکان شعله‌ور شدن تنش‌ها و به مخاطره افتادن فرایند صلح سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه­‌ای گفت: «قدس هم از گذشته و هم برای همیشه پایتخت ابدی و جدانشدنی اسرائیل بوده و خواهد ماند.»

این بیانه می‌­افزاید: «تصمیمی که (در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل) گرفته شد، فقط پذیرش یک واقعیت است و به هیچ وجه، مغایر با تلاش‌ها برای دستیابی به صلح ماندگار میان اسرائیل و فلسطینی‌ها نیست.»

در مجلس سنای آمریکا، سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا و نماینده جمهوری‌خواه و از منتقدان ترامپ هم از این اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا استقبال کرد. سناتور «کاردین» نماینده دموکرات هم مدعی شد: «قدس پایتخت اسرائیل است و انتقال سفارت آمریکا به قدس بر این واقعیت صحه می‌گذارد.»

تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، از وعده‌های انتخاباتی او بود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید