Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وال استریت ژورنال، خریدار نقاشی عیسی مسیح اثر لئوناردو دا وینچی که به تازگی با فروش به مبلغ 450.3 میلیون دلار در نیویورک رکوردشکن شده بود، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، بوده است.

روز گذشته، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت یک شاهزاده سعودی که از خویشاوندان دور بن سلمان بوده است، در حراج این نقاشی موفق به خرید آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌حال، یک منبع سعودی به وال استریت ژورنال اعلام کرده است وی «نماینده» ولیعهد عربستان بوده است.

ناظران از کشف اینکه ولیعهد سعودی پشت خرید گرانبهاترین نقاشی جهان بوده است بسیار متعجب شدند، زیرا وی در بازار آثار هنری شناخته شده نیست.

به نظر می‌رسد خرید این اثر هنری، اقدامی در جهت پیشبرد سیاست‌های ژئوپولیتیک عربستان در خاورمیانه باشد. وال استریت ژورنال نوشت با توجه به سابقه چندین ساله شاهزادگان قطری در خرید آثار هنری، ممکن است این اقدام ولیعهد سعودی، تلاشی در جهت «به دست آوردن حق بالیدن به فرهنگ» و جلب توجه‌ها به سوی آثار هنری عربستان باشد.

قطری‌ها در سال‌های گذشته با خرید آثار گرانبهای هنری خبرساز بوده اند. در میان این رکوردها، می‌تواند به خرید یک نقاشی معروف اثر پل سزان به مبلغ 250 میلیون دلار اشاره کرد.

روز گذشته، موزه لوور ابوظبی اعلام کرد این نقاشی 500 ساله قرار است به زودی در این موزه تازه‌ تاسیس به نمایش گذاشته شود.

وال استریت ژورنال اعلام کرد اینکه ابوظبی به عنوان مقصد این نقاشی انتخاب شده است می‌تواند انگیزه‌های سیاسی برای خرید آن را توضیح دهد. امارات متحده عربی در زمانی که بن سلمان در حال رسیدن به قدرت است، روابط خود را با عربستان نزدیک‌تر کرده است. امارات مدت‌ها در تلاش بوده است خود را به عنوان مرکزی فرهنگی جا بزند که البته نتایج مناسبی نیز از آن حاصل نشده است. همچنین، عربستان سعودی و امارات هر دو روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده اند.

انتهای پیام/

ولیعهد سعودی خریدار نقاشی دا وینچی بوده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید