Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل ستاد مديريت بحران لرستان آخرين وضعيت گرفتار شدن تيم کوهنوردي از مشهد در اشترانکوه لرستان را اعلام کرد. رضا آريايي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در خرم آباد، در مورد حادثه اشترانکوه لرستان و گرفتار شدن تعدادي کوهنورد در برف و بهمن اظهار داشت: 3 روز قبل 14 کوهنورد مشهدي براي صعود به اشترانکوه اقدام کرده که يک کوهنورد از شهرستان اليگودرز در استان لرستان نيز اين گروه را همراهي مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به رخ دان حادثه براي اين گروه 15 نفره افزود: اين گروه کوهنوردي در دهليز سمت چپ به سمت قله گرفتار بهمن شده که 7 نفر پيدا شده ولي متاسفانه 8 نفر ديگر که 2 نفر آنها خانم هستند مفقود شده‌اند.
مديرکل ستاد مديريت بحران لرستان با اشاره به فوت يکي از کوهنوردان پيدا شده گفت: از 7 کوهنورد پيداشده 6 نفر در پناهگاه هستند اما يک نفر از آنها که 22 سال سن داشت با هلي کوپتر به بيمارستان اعزام اما متاسفانه فوت کرد.
وي با اشاره به اينکه عمليات جستجو از زمين و هوا با تمام امکانات آغاز شده عنوان کرد: کوله پشتي کوهنوردان پيدا شده و احتمالا اين افراد زير بهمن گير کرده‌اند.
آريايي در پاسخ به اين سئوال که آيا کوهوردان از وضعيت جوي باخبر نبودند اظهار داشت: هواشناسي در روزهاي گذشته چندين بار اعلام کرد که هواي غرب کشور و به ويژه استان لرستان همراه با برف و باران است اما متاسفانه اين تيم کوهنوردي به اين هشدارها اهميتي نداده و گرفتار اين حادثه شدند.
محمد باقر محمدي معاون هلال احمر لرستان در گفت و گو با تسنيم عنوان کرد: سه تيم جستجو نجات در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در اين راستا اعزام‌شده که يک بالگرد توسط 115 و يک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.
اسامي کوهنوردان مفقودي: علي حسيني، امان‌الله جوکار، ناصر اکبري، مرتضي غلامپور، اکرم حقاني، مهشيد جوان‌محمدي، علي قاسم‌زاده، مجيد زاده تراب.
اسامي کوهنورداني که نجات يافته‌اند: امير تقي زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوي، سروش قادري، محسن اشرفي، سيد رضا وحيدي.
عليرضا عامري کوهنورد 22 ساله نيز فوت شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: در پی اعلام مرکز EOC استان خراسان رضوی مبنی بر مفقود شدن مردی ۴۵ ساله در ارتفاعات شهر بار، یک تیم از نجاتگران تخصصی امدادونجات کوهستان به‌موقعیت اعزام شدند.   اسماعیل شاه بیکی افزود: به دلیل وسعت منطقه، سه تیم از امدادگران خانه هلال شهر بار و تعدادی از اهالی محلی برای جستجو نیز به منطقه اعزام شدند.   به گفته او، به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، مه غلیظ و صعب‌العبور بودن مسیر، تیم‌های جستجو پس از حدود ۲۰ ساعت عملیات، موفق به نجات این شهروند شدند که به‌دلیل گم کردن مسیر و امکان نداشتن برقراری تماس، به یک دامداری پناه برده بود.    شاه بیکی اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و نداشتن دید کافی، تیم‌های جستجو و نجات امکان بازگشت را نداشتند که شب را در ارتفاعات شهر بار سپری کردند و با روشن شدن هوا به منطقه امن بازگشتند.

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • پیدا شدن ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات شملق داورزن
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند