Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@00:29:53 GMT

موگرینی: برجام کارآمد بوده است و باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۶۴۲۲

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال مجری شبکه سی‌ان‌ان که در صورت خروج آمریکا از برجام چه احتمالاتی پیش‌رو قرار خواهد داشت، گفت: دیدگاه اتحادیه اروپا آن است زمانیکه ما یک توافق هسته‌ای داریم که برای دو سال گذشته نتیجه‌بخش بوده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) پایبندی ایران به آن را تایید کرده است، بنابراین نباید توافقی را که کارآمد بوده بر هم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخصوص زمانی که ما با مشکلات اشاعه تسلیحات هسته‌ای در کره شمالی روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: برجام کارآمد بوده است و باید آن را حفظ کرد.

او ادامه داد: برای ما اما این یک موضوع امنیتی است اگر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مدیریت شود که اکنون برجام این وظیفه را انجام می‌دهد بنابراین توافق هسته‌ای با ایران باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان همواره با رد ادعاهای بی‌اساس غرب و برخی کشورهای عربی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

موگرینی همچنین از آمریکا خواست تا به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم؛ از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، اظهار داشت: وزارت نفت دولت مردمی نشان داده که معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم واز ظرفیت توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم.

به گزارش فارس، وی افزود: امروز بیش از ۳۰۰پروژه و طرح نیمه تمام‌ و شروع عملیات‌های اجرایی را در دست داریم که بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است و آثار این پروژه‌ها را شاهد هستیم. پروژه‌های بزرگی را سال گذشته منعقد کردیم. در این نمایشگاه بین المللی تمامی شرکت‌های توانمند داخلی حضور یافته اند. ️

اوجی تاکید کرد: سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را در رشد اقتصادی گروه نفت و‌ گاز شاهد بودیم که بی نظیر بود. در برنامه هفتم برنامه داریم تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه نفت و‌ گاز را به بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

وی ادامه داد: ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در شروع دولت به بیش از ۶۷۶ شرکت دانش بنیان رسیده است و نزدیک به هزار قرار داد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت‌ها بسته‌ایم. ️

وزیر نفت گفت: در مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۳ وزارت نفت مکلف شده که در سال جاری عملیات سوخت گیری در جایگاه سوخت به وسیله کارت سوخت شخصی خودرو انجام‌گیرد و به همین خاطر در حال عملیاتی کردن این برنامه هستیم و از مردم می‌خواهیم که در جایگاه‌ها از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی
  • اوجی: معطل خارجی‌ها و برجام نبودیم؛ از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده کردیم
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است