Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@20:06:42 GMT

تسلیت محسن جوادی برای درگذشت مجتبی عبدالله‌نژاد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۶۴۴۸

تسلیت محسن جوادی برای درگذشت مجتبی عبدالله‌نژاد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی درگذشت مجتبی عبدالله نژاد را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن جوادی با صدور پیامی درگذشت مجتبی عبدالله نژاد؛ مترجم، نویسنده و پژوهشگر ادبیات را تسلیت گفت.

متن پیام معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بازگشت همه به سوی خداوند مهربان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر درگذشت ناگهانی مرحوم مجتبی عبدالله نژاد موجب تاثر و تاسف شد. ترجمه های روان او از آثار ادبی و نیز تالیفات و پژوهش های ادبی آن مرحوم برای تمامی علاقه مندان به کتاب مورد استفاده و مفید بوده است. مرحوم عبدالله نژاد در طول عمر نه چندان طولانی خود آثار شاخص و مفیدی خلق کرد که تعدادی از آن ها هنوز منتشر نشده است. این ضایعه را به خانواده محترم عبدالله نژاد و تمامی اصحاب فرهنگ به ویژه به فعالان حوزه ادبیات تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می کنم.

مجتبی عبدالله‌نژاد که آثار زیادی را از آگاتا کریستی ترجمه کرده بود متولد سال ۱۳۴۸ در کاشمر بود. او روز چهارشنبه 15 آذر ماه در سن 48 سالگی در پی سکته قلبی از دنیا رفت.

مجموعه شعر «آوازهای ماه و معادله‌های ریاضی» و «گفتگو با مسعود سعد سلمان» از آثار تالیفی منتشرشده اوست. او کتاب‌های «گفت‌وگو با سعدی» و «گفت‌وگو با ناصرخسرو» را هم تالیف کرده بود که هنوز منتشر نشده‌اند.

از ترجمه‌های عبدالله‌نژاد نیز به این عنوان‌ها می‌توان اشاره کرد: «اسطوره‌های یونان» و «اسطوره‌های خاور دور»: دونا روزنبرگ، «اسطوره‌های خاورمیانه»:پی‌یر گریمال، «افسانه‌های سوئیس»: فریتس مولر گوگنبول،«داستان‌ها و افسانه‌های مردم کانادا»: الیزابت کلارک، «تاریخ کوتاه نقد ادبی»: ورنون هال،«مفهوم رمانتیسم در تاریخ ادبی»،«عرفان و فیزیک جدید»:مایکل تالبوت،«معمای ساعت» و «معمای قلعه وحشت»: رابرت آرتور، «پرواز عقاب» و «فرود عقاب»:جک هیگینز، «هندرسون شاه باران»: سال بلو، و آثار آگاتا کریستی شامل: «مصیبت بی‌گناهی»، «شب بی‌پایان»، «قتل در خانه کشیش»،«قتل آسان است»،«مرگ خانم مگینتی»، «جیب پر از چاودار»، «راز قطار آبی»، «در هتل برترام»، ‌«جسدی در کتابخانه»،«نوشابه با سیانور»، «راز سیتافورد»، «آیینه سرتاسر ترک برداشت»، «چرا از ایوانز نخواستند»، «شرارتی زیر آفتاب»،«چشم‌بندی»،«معمای کاراییب»، «دست پنهان»، «موج‌سواری»، «الهه انتقام»، «جشن هالووین»، «چهار غول بزرگ»، «ساعتها»، «شاهد خاموش»، «قتل در تعطیلات»، «قتل در خوابگاه دانشجویی»، «گرگ در لباس میش» و «مقصد نامعلوم».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت / معلم مهابادی که بود؟ + عکس

اسعد رسولی روز جمعه اظهار کرد: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در اموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

tags # معلم سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت / معلم مهابادی که بود؟ + عکس
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت