Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@16:23:31 GMT

تولد یک غول نفت و گاز جدید در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۶۸۵۳

پول‌نیوز - گروه مواد شیمیایی BASF آلمان در یک قرارداد چند میلیارد یورویی موافقت کرد واحد انرژی وینترشال این گروه با رقیبش DEA ادغام شود تا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز مستقل اروپا ایجاد شود.
شرکت DEA که در آلمان مستقر است، متعلق به شرکت LetterOne است و لرد براون، مدیرعامل سابق شرکت BP، ریاست آن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحد ادغام شده، وینترشال DEA نام خواهد داشت و دو سوم آن متعلق به BASF و یک سوم آن متعلق به LetterOne خواهد بود و قرار است این شرکت در میان مدت از طریق عرضه عمومی اولیه، در بازار سهام حضور پیدا کند.
شرکت‌های BASF و LetterOne اعلام کردند که تفاهم نامه‌ای را امضا کرده‌اند و قصد دارند قراردادشان را در نیمه دوم سال میلادی آینده نهایی کنند.
مجموع درآمد DEA و وینترشال در سال ۲۰۱۶ حدود ۴.۵ میلیارد یورو و درآمد بدون احتساب بهره، مالیات، استهلاک و نوسانات ارزی، ۲.۲ میلیارد یورو و تولیدشان حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز و ذخایری بالغ بر دو میلیارد بشکه بود.
بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، ارزش این قرارداد اعلام نشده اما تحلیلگران آن را حدود ۱۲ میلیارد یورو برآورد کرده‌اند. به گفته بانکداران، ارزش عرضه اولیه سهام شرکت جدید پس از یکپارچه شدن فعالیت‌ها و تحقق فرصت‌های رشد به دو برابر خواهد رسید.
در حالی که بهبود قیمت‌های نفت، به شرکت‌ها برای انجام قراردادها اطمینان بیشتری بخشیده است اما ادغام میان شرکت‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر فشارهایی صورت می‌گیرد که برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری پس از رکود سه ساله صنعت نفت وجود دارد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لحظه انهدام کشتی میلیاردر اسرائیلی توسط حوثی‌ها
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو