Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت‌الله "محسن اراکی" ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اینکه شخصیت حضرت محمد(ص) یک شخصیت جاودانه است، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) میراث‌هایی را از خود به جای گذاشتند که این میراث‌ها اکنون برای تمام جوامع بشری کاربرد دارد و در آینده نیز می‌تواند راهگشا باشد چرا که کاربرد میراث ایشان به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه فرمانروایی حضرت محمد(ص) تا روز قیامت استمرار دارد، اضافه کرد: افرادی که رضایت ایشان را بر رضایت شخصی خود مقدم دانسته و برای تعالی اهداف اسلام در مسیر پیامبر اسلام(ص) گام بر می‌دارند مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: مسیر پیامبر اسلام(ص) به عنوان مسیری مشترک برای جوامع بشری می‌تواند محور تقویت وحدت و انسجام مردم کشورهای مسلمان و در نهایت مردم جهان باشد چرا که این مسیر به گروه خاصی اختصاص ندارد و به عنوان یک مسیر فراگیر از آن یاد شده است.
آیت‌الله اراکی رسیدن به رحمت الهی را نیازمند پیوند داشتن با پیامبر اسلام(ص) و خاندان ایشان دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) بارها به موضوع وحدت تاکید داشته‌اند چرا که رسیدن به وحدت واحده در سایه اطاعت از خداوند متعال، رسول اکرم(ص) و خاندان ایشان هدف اصلی آفرینش جامعه بشری است.
وی با تاکید بر اینکه وحدت جهان اسلام یک شعار نیست، عنوان کرد: تاکنون برای رسیدن به این هدف برنامه‌های مختلفی دنبال و نتایج بسیاری حاصل شده است اما تا رسیدن به قله همچنان فاصله داریم و برای کوتاه کردن این فاصله از ظرفیت کشورهای اسلامی استفاده می‌کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری از وحدت به عنوان عامل پیشرفت یاد کرد و ادامه داد: در نقطه مقابل وحدت، تفرقه وجود دارد که سبب جنگ و محرومیت می‌شود به همین علت می‌توانیم بگوییم که سرنوشت جامعه به میزان وجود وحدت یا تفرقه در میان مردم است.
وی با بیان اینکه جامعه بشری بدون تبعیت از پیامبر اسلام(ص) دچار تفرقه و اختلاف می‌شود، مطرح کرد: رحمت الهی می‌تواند انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و از آنها یک امت واحده بسازد اما برای رسیدن به این رحمت باید به حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان نزدیک شویم.
لازم به ذکر است، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم را بیان کرد و بعد از آن مردم شهید پرور و روحانیون شهر مقدس قم همزمان با نقاط مختلف کشور با برگزاری راهپیمایی، انتقال سفارت آمریکا به قدس و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است