Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اشرف‌‌قنبری، هنرمند نگار‌گر و تذهیب کار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره آثار اخیرش اظهار کرد: هم اکنون در حال کار روی تابلویی با محوریت حضرت ابوالفضل (ع) هستم که به زودی آن را به پایان خواهم رساند. این اثر به سفارش برای چاپ یک کتاب آماده می شود. همچنین در اثر دیگری که در حوزه تذهیب در دست دارم در قالب شمسه در آن به اسماء خداوند متعال می‌پردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر آثارم را با محوریت موضوعاتی دینی و قرآنی دنبال می کنم و خوشبختانه این محوریت در هنر نگارگری و تذهیب کاملا هماهنگ و مؤثر انجام می شود. به ویژه هنر تذهیب که در قرابت مفهومی با مضامین قرآنی است. این هماهنگی مفهومی و هنری در خلق اثر دینی به هنرمند کمک بسزایی می کند. حقیقت هم در خلق آثار قرآنی این است که  اثر در این حوزه ماندگارتر خواهد بود.

این هنرمند ادامه داد: نکته دیگری که می‌توان از آن به عنوان ثمرات کارهای دینی و قرآنی نام برد این است که کار قرآنی به نوعی زندگی هنرمند را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا هنرمند راهی را که در زندگی پیش می‌گیرد به سمت آرمان‌های والای اخلاقی و دینی باشد.

اشرف‌قنبری در انتها گفت: متاسفانه آنگونه که باید از هنر ارزشی حمایت نمی‌شود. برای مثال چند سال پیش در اوکراین نمایشگاهی داشتم که آثار را روی صندلی به نمایش گذاشته بودند و حتی زحمت آویزان کردن آن به روی دیوار را هم به خود نداده بودند! این برخورد با هنر و آثارهنری او سبب آزردگی ام شد، به همین دلیل و با وجود این‌که 12 نمایشگاه در خارج از کشور برگزار کرده‌ام، ترجیح می‌دهم نمایشگاه‌های دیگرم را در کشورم و برای هم میهنانان عزیزم و در شرایط بهتری به نمایش درآوردم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما؛ واکاوی برنامه‌سازی قرآنی»؛ با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف کارشناس فرهنگی و فعال قرآنی، مرتضی روحانی پژوهشگر فلسفه و فعال رسانه‌ای، مسلم نادعلی‌زاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی محفل و علی‌رضا بلیغ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و دبیر نشست در این رویداد حضور دارند.

نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما»، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با پخش زنده از صفحۀ آپارات پژوهشکده (http://www.aparat.com/rcica.ir) و همچنین در طبقه سوم پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • طرح ملی زندگی با آیه ها از نگاه قرآنی ها
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد