Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:55:38 GMT

«جدی نگیر» نمایشگاهی حاصل سه سال فعالیت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۶۴۲۹

«جدی نگیر» نمایشگاهی حاصل سه سال فعالیت

نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه عابدین با عنوان «جدی نگیر» امروز ۱۷ آذرماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، هنگامه عابدین در این نمایشگاه که محصول نزدیک به سه سال فعالیتش است، آثاری را در ادامه نمایشگاه قبلی‌اش آماده کرده است.  

این هنرمند در بخشی از بیانیه نمایشگاه درباره جهانی بهم ریخته و ناهماهنگ نوشته است که با تکثری پرسرعت راه خود را می‌رود و انسانِ وامانده و از خود بیگانه، مبهوت و گنگ ازین چند پاره‌گی در این جهان بی‌عمل مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریچارد ام وان (Richard M. Vaughan) نویسنده و منتقد هنری سرشناس کانادایی در یادداشتی برای این نمایشگاه، نوشته است: «نقاشی‌های جدید هنگامه عابدین، پوچی و تهدید همراه با آن را با جسارت زیاد در فضایی زنده و منحصربه‌فرد به نمایش می‌گذارند. در دنیای نقاشی وی، همچون بهترین افسانه‌ها و مثل‌های آموزنده، شاهد ظهور نوعی از شیرینی آمیخته با خشونت هستیم که نزدیک و آشنا ولی هشداردهنده است. " وی در مورد این هنرمند نظر خود را این گونه بیان کرده است: "هنگامه عابدین، هنرمندی مفهوم‌گرا است که نقاشی‌هایش را با هارمونی دلپذیری از آمیختن رنگ و نور و عمق به بیننده عرضه می‌کند. نقاشی‌هایی که پنجره‌ای به دنیاهای دیگر و افسانه‌هایِ در حال فراموشی به نظر می‌رسند، با مهارت و چیرگی هنرمند در نقاشی، ببینده را به سوی واقعیت رهنمون می‌شوند. »

هنگامه عابدین، نقاش، شاعر، نویسنده هنری و عضو پیوسته‌ انجمن هنرمندان نقاش ایران است. نزدیک به ۳۰ سال است که نقاشی می‌کند و سابقه چندین نمایشگاه انفرادی و بیش از ۲۵ نمایشگاه گروهی نقاشی را در پرونده کاری‌اش دارد.

نمایشگاه «جدی نگیر» از ۱۷ تا ۲۲ آذرماه همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان، واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴ برقرار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)

رازی که هزاران سال به قوت خود باقی مانده بود، سرانجام کشف شد، چرا که فیزیکدانان بر این باورند که سرانجام به چگونگی ساخت اهرام مصر باستان پی برده‌اند. 

به گزارش فرادید، این موضوع که چگونه یک تمدن باستانی بدون ماشین‌آلات سنگین موفق به ساخت اهرام شد، مدت‌ها موضوع فکر بسیاری از افراد بود. هرم بزرگ جیزه به ارتفاع ۱۴۷ متر، زمانی که ساخته شد، بلندترین سازه جهان برای بیش از ۳۸۰۰ سال بود و ما همچنان مجذوب عظمت آن هستیم. 

برخی تصمیم می‌گیرند از اهرام دیدن کنند، برخی دیگر تصمیم می‌گیرند بر فراز آن‌ها با چتر پرواز کنند و برخی دیگر جرات کرده و به داخل هرم بزرگ می‌روند، اما ما تا کنون نمی‌دانستیم آن‌ها چگونه ساخته شده‌اند. 

گروهی از دانشمندان دانشگاه آمستردام در مورد چگونگی ساخت اهرام توسط مصریان باستان به کشف پیشگامانه‌ای دست یافتند. تیمی از فیزیکدانان به رهبری دکتر دانیل بون، روی یک نقاشی دیواری در مقبره جهوتی‌هوتپ (Djehutihotep) تمرکز کردند. این نقاشی که قدمت آن به سال ۱۹۰۰ قبل از میلاد بازمی‌گردد، به نظر یک تکنیک ساختمانی را نشان می‌دهد. 

این نقاشی دیواری ۱۷۲ مرد را به تصویر کشیده که مجسمه‌ای را با طناب‌های متصل به سورتمه حرکت می‌دهند. جلوتر از سورتمه، جایی که به نظر می‌رسد جیزه یا اطراف آن باشد، دیده می‌شود که آب را روی شن‌ها می‌ریزند. فیزیکدانان که شیفته این کشف شده بودند، تصمیم گرفتند آن را آزمایش کنند. 

آن‌ها به مصر رفتند و هرم خودشان را در مقیاسی بسیار کوچکتر ساختند. در طول آزمایش مشخص شد اگر ماسه خشک باشد، به شکل توده درمی‌آید و حرکت اجسام را دشوارتر می‌کند، اما با افزودن مقدار مناسب آب، از شکل گرفتن این توده‌ها جلوگیری می‌شود و ماسه صاف می‌ماند. 

Bonn در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ گفته است: «اگر از شن و ماسه خشک استفاده کنید، خوب کار نمی‌کند، اگر ماسه بیش از حد مرطوب شود، باز هم خوب کار نمی‌کند. برای این کار یک سفتی بهینه لازم است.» 

قبلاً اعتقاد بر این بود که استفاده از آب برای کمک به ساخت و ساز تشریفاتی بوده، نه عملی. 

یافته‌های این تیم در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان (Physical Review Letters) منتشر شد. در مقاله منتشرشده توضیح داده شد: «سایش لغزشی روی شن و ماسه با افزودن مقداری آب (نه خیلی زیاد) تا حد زیادی کاهش می‌یابد.» 

«اگر میزان آب درست نباشد، ماسه مرطوب بیابان تقریباً دو برابر سفت‌تر از ماسه خشک می‌شود.» 

«یک سورتمه به راحتی روی شن‌های سفت صحرا می‌لغزد، چون شن‌ها مانند وقتی که خشک هستند مقابل سورتمه انباشته نمی‌شوند.» 

این موضوع به قدری ساده است که حتی بون و تیمش هم غافلگیر شدند: «من از میزان کاهش ۵۰ درصدی نیروی کشش بسیار متعجب شدم، به این معنا که مصریان باستان فقط به نیمی از مردان نیاز داشتند تا اهرام را از روی شن‌های خیس در مقایسه با شن‌های خشک بکشند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کتاب عکس «نزدیک تر» حاصل سفر به ۵ قاره جهان است
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!