Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@20:32:42 GMT

ارتباط ترس و استرس با بی حس نشدن دندان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۹۵۸۸

ارتباط ترس و استرس با بی حس نشدن دندان‌ها

یک جراح و متخصص ریشه درمانی با بیان اینکه استرس از عوامل مهمی است که می تواند در بی حس نشدن دندان ها نقش داشته باشد گفت: با روش‌های کنترل و مدیریت استرس می‌توانید خیلی از موارد مشکلات بی‌حس نشدن را حل کنید.

علی مرسلی دندانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان امتداد نیوز اظهار داشت: بی حسی در درمان های دندانپزشکی مخصوصا عصب کشی نیاز اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توضیح اینکه یکی از ترس‌های رایج مراجعین دندان‌پزشکی، ترس از این است که حین انجام درمان درد داشته باشند و دندانشان بی‌حس نشود گفت: گاهی اوقات این ترس به تجربیات ناگوار و ناخوشایند گذشته برمی‌گردد. مثلاً درمان‌های قبلی با درد همراه بوده است و مراجعه‌کننده خاطرهٔ خوبی از درمان دندان‌پزشکی علی‌الخصوص درمان ریشه (عصب‌کشی) ندارد.

وی تصریح کرد: دلایلی وجود دارد که ممکن است بی‌حس شدن دندان‌ها را با مشکل مواجه کند؛ اما تقریباً تمامی این موارد قابل‌ حل است. به‌جرأت می‌توان گفت که تمام دندان‌ها بی‌حس می‌شوند و بنابراین شما باید اطمینان داشته باشید که در دندانپزشکی معاصر، درهرصورتی درمان با درد قرار نیست برای شما انجام شود.

مرسلی اضافه کرد: اما در برخی افراد بی‌حسی کامل ممکن است دیرتر یا دشوارتر به دست آید که در این افراد تمهیدات تخصصی برای به دست آوردن بی‌حسی موردنیاز است. در درمان‌های ریشه، بهترین فردی که تخصص لازم را در سروکله زدن با این موارد دشوار دارد متخصص درمان ریشه یا همان اندودنتیست است. اندودنتیست‌ها دندان‌پزشکانی هستند که آموزش‌های ویژهٔ تخصصی دیده و تجربهٔ بیشتری برای درمان این موارد دشوار دارند.

وی با بیان اینکه استرس و ترس یکی از علل بی حس نشدن ندان ها است گفت: این عامل یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود دندان شما بی‌حس نشود. با روش‌های کنترل و مدیریت استرس می‌توانید خیلی از موارد مشکلات بی‌حس نشدن را حل کنید. استرس و ترس با روش‌های مختلف ازجمله آزاد شدن مواد محرک درد، در بی‌حس نشدن نقش دارد.

این متخصص ریشه درمانی افزود: در برخی موارد برای مدیریت استرس خود شاید نیاز به مراجعه به درمانگر یا حتی دریافت دارو باشید. قضیهٔ استرس و بی‌حس نشدن مسیر دوطرفه است، یعنی به دلیل ترس شما ممکن است بی‌ حسی به‌سختی به دست بیاید، به دلیل تجربهٔ درد هم استرس شما هر بار اضافه‌تر می‌شود. این سیکل نیاز به شکسته شدن دارد که یک متخصص درمان ریشه و در موارد خیلی حاد درمان دارویی و مشاوره روانشناسی می‌تواند که چرخهٔ معیوب را متوقف کند و درمان آرام‌بخشی برای شما به ارمغان بیاورد.

 

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در سفر به شهرستان دزفول از پایانه گل و گیاه این شهرستان بازدید کرد.

استاندار خوزستان در این بازدید با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صادراتی در خوزستان گفت: گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی به عنوان اولویت در دستور کار است.

وی با اشاره به طرح مشکل پرداخت نشدن تسهیلات به پایانه یادشده گفت: تسهیلاتی برای کمک به احداث این پایانه تصویب شده است که چرایی پرداخت نشدن این تسهیلات دنبال می‌شود.

استاندار خوزستان در این بازدید ۲ تن از معاونان خود را مسئول پیگیری حل مشکل پرداخت تسهیلات مصوب و همچنین رفع مشکل زمین بخشی از این پایانه کرد.

به گزارش مهر، پایانه گل و گیاه دزفول به عنوان نخستین پایانه گل و گیاه در جنوب غرب کشور در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و کلنگ زنی شد که هم اکنون این طرح حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 6088683

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن