Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام قاسمی با رد این بیانیه اعلام کرد: بیانیه اخیر بیانگر نادیده گرفتن حقایق منطقه و چشم فرو بستن به روی واقعیات و اولویت ها در شرایط حساس کنونی توسط شورای همکاری خلیج فارس است و به خوبی ناکارآمدی و عقیم بودن این شورا را که از اختلافات درونی و سیاست های غیرواقع بینانه رنج می برد، به اثبات می رساند.

قاسمی افزود: شورای همکاری خلیج فارس به جای پرداختن به مشکلات اصلی جهان اسلام و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و طرح آشوب برانگیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شریف، صرفاً به مطالب فاقد ارزش در این خصوص پرداخته و به وضوح از وظیفه اسلامی و انسانی خود در قبال فلسطین شانه خالی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: اجلاس شورای همکاری خلیج فارس بدون ورود به جنایت‌های روزانه عربستان سعودی و همدستان معدود آن علیه مردم بی گناه یمن، با صدور این بیانیه بر کشتار کودکان و زنان بی گناه و تحمیل گرسنگی و بیماری علیه میلیون ها یمنی چشم بسته و در کنار جنایتکار ایستاده است.

بهرام قاسمی خاطرنشان کرد: این اجلاس که در اوج اختلافات اعضای نامتحد آن برگزار شد بدون ورود به ریشه ها و حامیان اصلی تروریسم و اندیشه های تکفیری، صرفاً ادعاهایی بی اساس و جعلی را علیه جمهوری اسلامی ایران که نقش محوری در مبارزه با تروریسم در منطقه دارد، مطرح کرده است. اکیدا به این شورا توصیه می شود بجای فرافکنی‌های و دروغ پردازی در جهت درک عمیق و دقیق واقعیات منطقه گام بردارد و اعصای خود را به عدم تجاوز و زورگویی نسبت به دیگر اعضاء و به رسمیت شناختن حقوق شهروندان خود توصیه کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تأکید مجدد بر حق حاکمیت تاریخی ایران بر جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، ادعای بی اساس مطرح شده در بیانیه در خصوص این جزایر را مداخله آشکار در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و نقض قوانین و مقررات بین المللی دانست و افزود: طرح اینگونه ادعاهای بی اساس و جعلی نمی تواند حقایق تاریخی و حقوقی را تغییر دهد. شورای همکاری به جای تبعیت از سیاست های ماجراجویانه و زیاده خواهانه بهتر است در جهت حل مشکلات منطقه، از روش های بخردانه و صادقانه استفاده کند.   انتهای پیام

قاسمی در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای مذاکره و رایزنی با اعضای شورا با هدف کاهش تنش ها و حل نهایی مشکلات منطقه اعلام نموده و اعتقاد دارد استفاده از زور و کشتار ملت ها و توسل به بیگانگان نمی تواند به حل مشکلات منتهی شود؛ تاریخ منطقه مملو از این‌گونه تجارب تلخ و البته نافرجام است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پیام صادر کرد

به گزارش تابناک، دهم اردیبهشت ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه از خود گذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است. تمدنی که بر شالوده فرهنگ، هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین سند حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است؛ بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان شناسی و مردم شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری ۶۰۰۰ ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی به زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تاکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع از قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند صد سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ حکایت دارد.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متاثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان خواران و دست نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود شاهد مجاهد‌ت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهمترین کشوری به شمار میرود که همواره نقش مهمی را در تعاملات و مناسبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!