Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزبه وثوق احمدی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسر ۶ امتیاز از باشگاه پدیده مشهد به دلیل پرداخت نشدن مطالبات زوران کنزوویچ، بازیکن صربستانی سابق این تیم بیان کرد: متاسفانه این خبر درست است و فدراسیون فوتبال روز گذشته نامه‌ای را از فیفا دریافت کرد که در آن قید شده بود باید ۶ امتیاز از تیم پدیده مشهد به دلیل پرداخت نکردن مطالبات زوران کنزوویچ کسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکایت این بازیکن قدیمی است و با وجود اخطار‌های مکرر کمیته انضباطی فیفا باشگاه پدیده مطالبات این بازیکن را پرداخت نکرد تا در نهایت کمیته انضباطی فیفا چنین حکمی را صادر کرد.

او افزود: البته کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال هم به دلیل شکایت بازیکن صربستانی در ابتدای فصل باشگاه پدیده را از جذب بازیکن خارجی محروم کرد و این حکم تا زمانیکه رضایت کنزوویچ گرفته نشود پابرجا است.

وثوق احمدی خاطرنشان کرد: پرونده کنزوویچ ابتدا در کمیته تعیین وضعیت فیفا به جریان افتاد، اما با وجود اخطار‌های این نهاد باشگاه پدیده مطالبات او را پرداخت نکرد تا پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال رفت. این نهاد هم بار‌ها به باشگاه پدیده تذکر داد تا نسبت به پرداخت مطالبات کنززویچ اقدام کند، اما با توجه به انجام نشدن این کار در نهایت حکم کسر امتیاز برای باشگاه پدیده مشهد صادر شد. این حکم به باشگاه پدیده ابلاغ شده است و لازم الاجراست.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا باشگاه پدیده می‌تواند با اعتراض به حکم مذکور آن را به حالت تعلیق درآورد یا خیر، گفت: حکم فیفا قطعی است و با توجه به اینکه باشگاه پدیده به اخطار‌های قبلی فیفا بی توجه بوده است این حکم باید اجرا شود. فردا (شنبه) نامه‌ای را به سازمان لیگ ارسال می‌کنیم تا کسر ۶ امتیاز از پدیده را اعمال کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: تا جاییکه اطلاع دارم باشگاه پدیده در کنار پرداخت مطالبات کنزوویچ تا یک ماه دیگر باید هزینه دادرسی را هم پرداخت کند در غیر این صورت احتمال دارد کمیته انضباطی فیفا در مراحل بعدی حتی حکم سنگین تری مانند سقوط این تیم به لیگ دسته اول را صادر کند.

انتهای پیام/

اظهارات وثوق احمدی در مورد کسر امتیاز از تیم پدیده

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ قرار بر این بود که بانک‌ها در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم و در راستای تحقق مهم‌ترین وعده اقتصادی دولت جدید، یعنی سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۶۰ همت برای تامین مالی پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص دهند. موضوعی که در پایان سال ۱۴۰۰، با درصد بسیار ناچیزی همراه شد؛ به گونه‌ای که تنها رقمی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل پرداخت شد و این روند ناامید کننده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز تداوم داشت.

حال با شروع سال جدید و در شرایطی که رهبر انقلاب بر مشارکت مردم در تولید تاکید دارند؛ یکی از بستر‌های مهم تحقق این شعار، ساخت و ساز مسکن است. رویکردی که البته از پایه‌های وعده مهم اقتصادی دولت سیزدهم یعنی ساخت چهار میلیون خانه طی چهار سال نیز بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران معتقد است؛ ۷۰ درصد هزینه سبد هر خانوار تهرانی را تشکیل می‌دهد که این مساله در نتیجه‌ی کاهش تولید مسکن و دور شدن مردم از تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن است.

به بیان دیگر با توجه به افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار مسکن و کاهش معنادار توان مردم برای خرید خانه، حداقل انتظار از شبکه بانکی تحت نظارت بانک مرکزی این بوده تا در عمل به ماده ۴ از قانون جهش تولید مسکن، جدیت داشته باشد. قانونی که تاکید دارد بانک‌ها مکلفند حداقل بیست درصد از تسهیلات پرداختی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند. اما متاسفانه در این سال ها، اجرای این قانون در بسیاری از بانک‌ها در اولویت‌های پایانی برنامه هایشان قرار دارد.

به گونه‌ای که شخص رئیس جمهور در جلسات متعدد نسبت به کم کاری بانک‌ها انتقاد داشته اند؛ به عنوان نمونه رئیس جمهور یک سال قبل در ششمین نشست شورای عالی مسکن اظهار داشت: "اگر بانکی به جای پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن، این ثروت را صرف کار‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کاذب کرده، نمی‌توان از آن گذشت. "

حال جدیدترین گزارش عملکردی بانک‌ها در نخستین ماه سال نشان می‌دهد که همچنان روال سابق در بسیاری از بانک‌ها درجریان است که بیان گر این است که درب این بانک‌ها بر همان پاشنه می‌چرخد!

بررسی آمار منتشر شده نشان می‌دهد در نخستین هفته‌های امسال، ۱۸ بانک از بیست و شش بانک، تا ۳۱ فروردین سال جاری یک ریال هم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت نکرده‌اند و در مقابل بانک‌های مسکن، سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، صنعت و معدن و توسعه صادرات تنها بانک‌هایی بودند که در تاریخ منتهی به ۳۱ فروردین ماه امسال جمعاً ۶۵۷.۵۹۶ میلیارد ریال تسهیلات در نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند. روندی که نیازمند نظارت جدی از سوی بانک مرکزی و بخش نظارتی این بانک است.

در این شرایط قانون گذار برای برخورد با بانک‌های متخلف در اجرای قانون جهش تولید مسکن، جریمه مالیاتی در نظر گرفته است. به گونه‌ای که سال گذشته و در جریان بی توجهی بسیاری از بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن در طرح دولت، ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه برای بانک‌های متخلف در نظر گرفته شد.

در این باره وزیر اقتصاد اظهار داشت: بر اساس گزارش تهیه شده از عملکرد ۲۵ بانک تا ۱۵ آبان ماه سال ۱۴۰۲ بر مبنای رای تجدید نظر دادرسی انجام شده، ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه برای بانک‌های متخلف نهایی شده است. خاندوزی تاکید داشت: مبلغ مطالبه شده از بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن، بر مبنای قانون جهش تولید مسکن ۶۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در مرحله بدوی ۵۹ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان برای آن‌ها رای صادر شده است و با نهایی شدن برخی دیگر از این آرا، جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی گفته شده، بیشتر خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت