Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو - ايرنا – جمعي از فعالان محافل سياسي و اجتماعي جمهوري آذربايجان روز جمعه در نشستي به تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در باره اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگارايرنا، رئيس حزب اسلامي جمهوري آذربايجان در اين نشست که از سوي اتحاديه نويسندگان ` قلم ` جمهوري آذربايجان و با حضور مسئولان و نمايندگان برخي احزاب و تشکل هاي سياسي و اجتماعي برگزار شد، گفت: تصميم دونالد ترامپ در باره قدس موجب خشم همه مسلمانان جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاجي الهام علي اف، افزود: موضوع قدس خط قرمز مسلمانان و اين اقدام بي احترامي دولت آمريکا به جهان اسلام است.
وي اين تصميم را نقض جدي قوانين بين المللي و ناديده گرفتن قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد در باره مساله فلسطين خواند و گفت: جهان در حال حاضر در شرايطي قرار مي گيرد که ايده و معارف اسلامي با سرعت در ميان جامعه بشري گسترش مي يابد و دشمنان اسلام به اين وا قعيت جهان پي برده و به همين خاطر اين طرح هاي شوم را عليه مسلمانان به راه مي اندازند.
عاکف نقي رهبر سازمان آزادي قره باغ نيز با اشاره به اين که حو ادث اخير در مورد قدس موجب نگراني جامعه جمهوري آذربايجان نيز شده است، آمريکا را عامل اصلي تنش و خشونت هاي در منطقه عنوان کرد .
به گفته وي، رژيم صهيونيستي در دوره هاي مختلف با حمايت حاميان خود طرح هاي شوم عليه مردم فلسطين طراحي و اجرا کرده است و تصميم رئيس جمهوري آمريکا در حمايت از رژيم صهيونيستي به تنش در منطقه دامن خواهد زد .
وي تنها راه مقاومت و مقابله در باره اين اقدام را وحدت و نمايش موضع واحد جهان اسلامي عنوان کرد .
الدنيز قلي اف رئيس جنبش روشنفکران جمهوري آذربايجان با تاکيد بر ضرورت موضع گيري سخت در برابر اقدام مغرضانه امريکا در حمايت از رژبم صهيونيستي ، گفت: رژيم صهيونيستي يک رژيم نامشروع بوده و حمايت آمريکا از آن غير قابل توجيه است .
به گفته قلي اف، تصميم رئيس جمهوري آمريکا در باره قدس در عين حال پيامي است به مسلمانان که اگر چه متحد و يکپارچه نشوند مي توانند با اين چنين توطئه ها و طرح هاي شوم روبرو شوند .
در اين نشست همچنين از موضع گيري هاي سخت برخي کشورهاي اسلامي بخصوص جمهوري اسلامي ايران، ترکيه و پاکستان در باره مساله قدس ابراز قدرداني شد.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
اساق ** 337** 1579*شبس*1613*مرضيه فاتحي *انتشار دهنده: عبدالله غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم