Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ پرویز تومرائی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته 17 هزار و 385 تن خشکبار در استان تولید شده است، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده پیش بینی می کنیم امسال در میزان خشکبار تولیدی در مقایسه با سال گذشته 4 هزار و 608 تن افزایش تولید را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تومرائی عمده شهرهای تولید خشکبار در استان را شهرستانهای ارومیه، میاندوآب، نقده، مهاباد، تکاب و سلماس اعلام کرد.

وی با اشاره به فعالیت 52 واحد خشکبار دارای پروانه بهره برداری در استان که 11 فقره دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و 41 فقره از سازمان صنعت و معدن و تجارت مجوز دریافت کرده اند، اظهار کرد: ظرفیت اسمی این واحدها اعم از واحدهای تولید و بسته بندی آجیل ، کشمش تیزآبی ، خشکبار ، برگه میوه جات ، درجه بندی کشمش و میوه خشک در حدود 58 هزار و 767 تن در سال است .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری جواز تاسیس 29 واحد به ظرفیت 15 هزار و 770 تن در استان صادر شده است و یک جواز توسعه طرح به ظرفیت 150 تن در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده است.

صادرات 650 تن محصول خشکبار آذربایجان غربی از مبادی گمرکات رسمی به کشورهای همسایه

عزیزامانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با اشاره به میزان صادرات خشکبار به کشورهای همسایه تصریح کرد: بنا به استعلام واحدهای تحت پوشش جهاد کشاورزی امسال 650 تن محصول خشکبار از مبادی گمرکات رسمی به کشورهای روسیه، اذربایجان، هلند، ترکیه، بلغارستان و مجارستان صادر شده و با توجه به تولید محصولات باغی استان که امسال ظرفیت مناسبی داشته، 20 هزارتن از محصولات باغی خشک استان نیز روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

انتهای پیام/ح

در سال جاری بیش از 21 هزار تن خشکبار در آذربایجان غربی تولید می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست