Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار لرستان ماجراي مفقود شدن کوهنوردان مشهدي در زير بهمن در مسير صعود به قلعه "اشترانکوه" استان لرستان را تشريح کرد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از خرم آباد، سيد موسي خادمي عصر امروز در گفت و گوي خبري با رسانه‌هاي جمعي استان لرستان با اشاره به جزئيات حادثه براي کوهنوردان مشهدي در اشرانکوه لرستان اظهار داشت: در ساعت 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

20 دقيقه بامداد امروز جمعه به جمعيت هلال احمر شهرستان ازنا اطلاع داده مي‌شود که تعدادي از کوهنوردان در اشترانکوه در برف و کولاک کوهستان گرفتار شده و نياز به امداد رساني دارند.
وي افزود: بلافاصله از طريق مديريت جمعيت هلال احمر شهرستان ازنا ضمن اطلاع رساني به معاونت امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان و مديريت بحران شهرستان، اقدام به اعزام نيروي انساني ماهر و کوهنوردان جمعيت به منقطه مورد نظر مي نمايند.
استاندار لرستان با اشاره به پرواز بالگرد براي نجات کوهنوردان گفت: امدادگران بعد از الحاق به 7 نفر از کوهنورداني که در پناهگاه مستقر بودند، درخواست اعزام بالگرد براي حمل يکي از افراد بدحال را دارند که بلافاصله بالگرد اعزام و هلي برد جوان مصدوم بنام آقاي عامري انجام، ولي طبق اعلام اورژانس بعلت سرمازدگي و ايست قبلي، وي فوت مي‌کند.

روايت يکي از کوهنوردان نجات يافته از حادثه
وي با اشاره به مساعد بودن حال 6 کوهنورد ديگر عنوان کرد: ساير افراد مستقر در پناهگاه طي دو سورتي پرواز به شهرستان ازنا اعزام شدند و تحت درمان قرار گرفتند که هم اکنون حال آن ها مساعد است.
خادمي با اشاره به به نحوه وقوع حادثه بيان کرد: طبق اعلام يکي از نجات يافتگان اين حادثه، کوهنوردان هنگام صعود به سمت ارتفاعات با تاريکي هوا و بارش سنگين برف و کولاک شديد مواجه شده‌اند و به همين علت بين اعضاي گروه فاصله افتاده و 8 نفر از اعضاي گروه که دو نفر آنها خانم هستند عقب تر از بقيه قرار گرفتند.
استاندار لرستان گفت: سرما، بارش شديد برف، کولاک و رعد و برق شديد و از طرفي تاريکي هوا و خستگي مفرط شرايطي را پيش آورده که کوهنوردان متوجه فاصله زياد افراد از همديگر نشوند.

شناسايي محل سقوط بهمن
وي افزود: 8 نفري که در انتها قرار گرفتند احتمالا درون يکي از آبشارهاي يخي که عبور از آن فوق العاده سخت و دشوار بود با مشکل سقوط بهمن مواجهه شده‌اند.
خادمي گفت: با راهنمايي‌هاي افراد نجات يافته، محل سقوط بهمن شناسايي و امدادگران در عمليات جستجو و امداد و نجات را در محل شروع کردند که بعد از ساعات‌ها کار سخت، در محل سقوط بهمن تعدادي کوله پشتي و نهايتا" بعد از انجام حفاري در محل ، جنازه يکي از کوهنوردان پيدا شده و تلاش نيروهاي امدادي براي يافتن ساير مفقود شدگان با تمام توان ادامه دارد.
استاندار لرستان با اشاره به تلاش تيم‌هاي امدادي براي پيدا کردن کوهنوردان مفقودي تصريح کرد: هم اکنون تعداد ده‌ها نفر از کوهنوردان حرفه‌اي هلال احمر استان همراه با هيات کوهنوردي استان لرستان با دو فروند بالگرد در حال انجام عمليات جستجو براي پيدا کردن و نجات تعداد 7 نفر از مفقود شدگان اين حادثه تاسف بار هستند و تمام امکانات مورد نياز در براي انجام عمليات امداد و نجات در اختيار امدادگران قرارگرفته است.

توقف جستجو با تاريکي هوا
وي افزود: شرايط حاکم بر محل بسيار سخت و دشوار بوده و منطقه صعب العبور و برف گير و امکان فرود هلي کوپتر در نزديکي محل حادثه امکان پذير نيست ولي تمامي نيروها در سرماي بسيار سخت حاکم بر محل با حداکثر توان در حال انجام عمليات جستجوي مفقود شدگان هستند و با تاريکي هوا جستجو توقف و از فردا دوباره ادامه پيدا مي کند.
خادمي عنوان کرد: اين حادثه در زماني رخ مي‌دهد که از يک هفته پيش هواشناسي کشور و استان در تمام شبکه‌هاي خبري و فضاي مجازي بارش سنگين برف را در استان‌هاي غرب و جنوب غرب کشور و از جمله استان لرستان پيش بيني و اطلاع رساني نموده بودند و لازم بود که کوهنوردان عزيز به اين اخطارهاي هواشناسي توجه بيشتري مي‌نمودند.
استاندار لرستان با اشاره به اينکه اين تيم کوهنوردي بدون هماهنگي با مسئولان استان اقدام به صعود کردن اظهار داشت: لازم بذکر است اين گروه کوهنورد بصورت خودجوش و بدون هماهنگي با مسولين استاني و شهرستاني از جمله هيئت‌هاي کوهنوردي استاني و محلي اقدام به انجام اين صعود نموده بودند.

7 مفقودي و 2 جان باخته تاکنون
خادمي با عرض تسليت به خانواده‌هاي جان باختگان اين حادثه دردناک تصريح کرد: مديريت بحران استان با تمام توان عمليات جستجو براي يافتن مفقودان اين حادثه را همچنان ادامه مي‌دهد.
به گزارش تسنيم ، تيم کوهنوردي 14 نفره از مشهد به همراه يک کوهنورد از اليگودرز 3 روز قبل براي صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسير صعود به قلعه بر اثر ريزش بهمن دچار حادثه شدند؛ اين تيم 15 نفره در مسير به چند دسته تقسيم مي‌شوند.
3 کوهنورد به دليل بيماري که پيدا مي‌کنند به پناهگاه برگشته و 12 کوهنورد ديگر به مسير خود ادامه مي‌دهند و وقتي به تاريکي شب مي‌خوردند ديگر راه برگشت نداشته و مسير را ادامه داده که در اين مسير دچار حادثه شدند.
از اين تيم 15 نفره تاکنون 7 کوهنورد مفقود شده( 2 زن و 5 مرد)، 2 نفر جان باخته و 6 نفر هم سالم پيدا شدند و تلاش‌ها براي پيدا کردن 7 مفقودي از صبح فردا دوباره ادامه پيدا مي کند هرچند به گفته مسئولان به احتمال زياد 7 نفر مفقودي جان خود را از دست داده اند.

اسامي مفقودان و جان باختگان
اسامي کوهنوردان مفقودي: علي حسيني، امان‌الله جوکار، ناصر اکبري، اکرم حقاني، مهشيد جوان‌محمدي، علي قاسم‌زاده، مجيد زاده تراب.
اسامي کوهنورداني که نجات يافته‌اند: امير تقي زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوي، سروش قادري، محسن اشرفي، سيد رضا وحيدي.
عليرضا عامري کوهنورد 22 ساله و مرتضي غلامپور معروف به پلنگ برفي ايران که سابقه صعود به چند قله 8000 متري از جمله اورست را در پرونده اوست، دو کوهنورد جان باخته تاکنون است.

کوهنوردان مشهدي در فرودگاه براي سفر به لرستان

عليرضا عامري کوهنورد جان باخته

مرتضي غلامپور کوهنورد جان باخته
تيم کوهنودي مشهد در بدو ورود به شهر ازنا

تلاش براي پيدا کردن کوهنوردان مفقود شده
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی