Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس فدراسيون کوهنوردي گفت: با تلاش امدادگران و کوهنوردان استان لرستان از هشت نفر کوهنورد مفقود شده در بهمن اشتران کوه، اجساد دو نفر پيدا شده است.

رضا زارعي جمعه شب (17 آذر ماه) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: برخي افراد و کوهنوردان به هشدارها توجه نکرده يا نسبت به آن ها بي تفاوت هستند که متاسفانه با توجه به حادثه رخ داده مشخص است اين گروه کوهنوردي از خراسان رضوي نيز نسبت به اين هشدارها و نامساعد بودن هوا بي تفاوت بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص حادثه اخير براي کوهنوردان استان خراسان رضوي در کوه هاي اشتران کوه گفت: اين گروه متشکل از 14 کوهنورد و يک راهنماي محلي روز چهارشنبه (15 آذرماه) صعود خود را به قله `کل جنون` در اشتران کوه آغاز کردند و در برگشت وارد مسير تابستانه شدند.
اين مسئول کوهنوردي افزود: در زمستان استفاده از مسيرهاي تابستانه خطرناک است و امکان سقوط بهمن وجود دارد.
زارعي گفت: عبور اين گروه از مسير تابستانه منجر به سقوط بهمن شد و از گروه 15 نفره صعود کنندگان 8 نفر آنان زير بهمن مدفون شدند.
وي ادامه داد: از صبح امروز (17 آذر ماه ) نيروهاي امدادگر و کوهنوردان شهرستان ازنا و لرستان وارد منطقه شدند و بعداز ظهر موفق به يافتن دو جسد از هشت نفر کوهنورد مفقود شدند.
به گفته زارعي، پيگيري هاي جدي از سوي وزارت ورزش و جوانان و استاندار لرستان به شدت ادامه دارد و از صبح امروز دو بالگرد در حال پرواز در منطقه و محل حادثه هستند تا کمک هاي لازم را ارايه کنند.
رييس فدراسيون کوهنوردي ادامه داد: قرار است فردا گروه کوهنوردي و امدادگر از استان لرستان، مرکزي و خراسان رضوي وارد منطقه شوند و جستجو براي يافتن ساير مفقودان ادامه يابد.
زارعي در پايان بار ديگر از کوهنوردان و علاقمندان به کوهنوردي خواست هشدارها را جدي بگيرند.
براي اطلاع از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با کانال ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد .
ورزشي**1828 **1569
خبرنگار : خديجه روزبهاني ** انتشار: علي حبيبي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس