Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جامعه پزشکي بايد رقمي نزديک به 800 ميليارد تومان ماليات بدهد، در حالي که دست آخر رقمي که پرداخت مي‌کنند، نزديک به 200 ميليارد تومان است؛ يعني سهم 600 ميليارد توماني پزشکان از فرار مالياتي در کشور.
به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز، هر چه دولتمردان بر توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و برنامه هاي متعدد توسعه‌اي در اين عرصه تأکيد دارند و به واسطه تغييرات حاصل آمده در اين عرصه، تغييرات محسوسي در سبک زندگي مردم کشورمان ديده مي‌شود، برخي قشرهاي پردرآمد جامعه از شرايط ناراضي تر مي‌شوند؛ امثال برخي از پزشکان که تمايلي به شفاف شدن درآمدهايشان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکاني که منشي هاي مطب هايشان يک جمله ثابت را در مکالمه با هر مريض تکرار مي‌کنند: «لطفا نقدي پرداخت کنيد چون کارتخوان خراب است!»؛ جمله اي که معمولا به پيوست آن آدرس دستگاه هاي خودپرداز مجاور مطب بيان مي‌شود تا بيماران يا همراهانشان را که به زندگي مدرن خو کرده و پول نقد همراه نمي‌برند، پول نقد به دست آورده و هزينه ويزيت را نقدي بپردازند.
اتفاقي عجيب که بروز آن در جامعه پزشکي که به نوعي سرآمد جامعه هستند، عجيب تر جلوه مي‌کند و اين پرسش را به وجود مي‌آورد که دليل گريزان بودن پزشکان از تکنولوژي پرداخت آنلاين چيست و چگونه در روزگاري که بقالي ها و مکانيکي هاي بين راهي نيز چندين دستگاه پوز دارند و فروشندگان دوره گرد و حتي دستفروش هاي مترو اين امکان را به مشتريانشان ارائه مي‌دهند که با استفاده از کارت هاي بانکي، پرداخت وجه کنند، دستگاه پوز بسياري از مطب ها در بهترين نقاط اغلب شهرها خراب است؟
پرسشي که پاسخ آن به ترس پزشکان از مشخص شدن درآمدهايشان بازمي‌گردد؛ ترس از اينکه نهادها و افراد مختلف بتوانند سري به حساب بانکي پزشکان بزنند و دريابند که درآمد روزانه، ماهانه و سالانه ايشان چقدر است؛ درآمدي که اگر مشخص شود، عواقب بسياري براي پزشکان به دنبال دارد و ممکن است ضرباتي جبران ناپذير به برخي از پزشکان وارد نمايد، به ويژه آن دسته از پزشکان که درآمدشان به زيرميزي و آفت هايي از اين دست آلوده است.
البته شفاف شدن درآمدهاي مالي نگراني اصلي آن دسته از پزشکان که از خودپرداز گريزانند نيست، بلکه موضوعي که موجب شده، برخي از اين افراد داراي درآمد بالا از شفاف شدن درآمدشان حذر کنند، ماليات است؛ مالياتي که هرچند کارمندان و کارگران توان گريز از آن را ندارند و مردم عادي در تمام مبادلات روزانه خود، سهم آن را پرداخت مي‌نمايند، اما برخي به روش هاي مختلف از پرداختش شانه خالي مي‌کنند.
امثال پزشکاني که از منشي هاي مطب هايشان مي‌خواهند به دروغ از خرابي دستگاه هاي پوز به مراجعان بگويند تا پول نقد از ايشان دريافت کرده و به اين شيوه، مشتشان مقابل نهادهايي مانند سازمان ماليات بسته بماند. وضعيتي که موجب شده پرداختي ماليات توسط پزشکان، يک چهارم مقداري باشد که بايد اين قشر ماليات دهند؛ يعني فرار 600 ميليارد توماني پزشکان از پرداخت ماليات.
صحبت درباره درآمدي بسيار هنگفت است که تنها سهم ماليات آن 800 ميليارد تومان مي‌شود اما يکي از برخوردارترين اقشار جامعه -يعني پزشکان- از پرداخت آن شانه خالي مي‌کنند، نه وزارت بهداشت و نه هيچ نهاد ديگري توجهي به قانون شکني ايشان ندارد و تلخ آنکه رنجش بر دوش بيماران است؛ رنج دريافت وجه نقد توسط بيماران يا همراهان بيمار که به مطب پزشکان ماليات گريز مراجعه مي‌کنند و هيچ کسي حامي شان نيست.
تابناک

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند