Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@08:20:55 GMT

بزرگ‌ترین چالش طرح تحول نظام سلامت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۸۷۶۲

به گزارش تسنیم، بشیر خالقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بیمه برای 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور اظهار داشت: در حالی که منابع اعتباری طرح بیمه حاشیه‌نشینی پیش‌بینی و مشخص نشده بود اما هم‌اکنون شاهد قرارگیری 11 میلیون نفر تحت پوشش بیمه در حاشیه شهرها هستیم که این یک اقدام موثر در راستای طرح تحول نظام سلامت بود اما از طرفی دیگر شرکای وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت به تعهدات خود عمل نکردند و همین موضوع، پرداخت مطالبات و حقوق پزشکان را با تاخیر یک ساله مواجه کرد که به تعبیری دیگر این مسئله هم‌اکنون بزرگترین چالش طرح تحول نظام سلامت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات پزشکان و کادر پرستاری در کشور گفت: وزارت بهداشت نه تنها به پزشکان بلکه به داروخانه‌ها، شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی و همچنین پرستاران نیز بدهکار بوده و این تاخیر در پرداخت ها هم‌اکنون مهم ترین چالش طرح تحول سلامت است که در همین رابطه باید بر اساس تعهدات طرح تحول سلامت 10 درصد از اعتبار هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گرفت اما متاسفانه پرداخت نشد و همین امر منجر به انباشت بدهی‌های حوزه درمان و بهداشت شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بیمه به موقع بدهی خود را پرداخت کند و همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشد به طور قطع در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران وقفه‌ای ایجاد نمی‌شود چرا که وزارت بهداشت با بودجه امسال خود قادر به پرداخت تمامی بدهی‌های پزشکان و پرستاران نخواهد بود و ورود بیمه‌ها به این حوزه نیاز اساسی است.

خالقی با تاکید بر اینکه بودجه بیمه‌های درمانی از بودجه عمومی تامین و تامین اجتماعی نیز با پول کارگران اداره می‌شود، افزود: در این رابطه به طور مداوم جلساتی برای برطرف شدن مشکل بیمه‌ها تشکیل شده است اما گره‌ای تا کنون از این مسئله باز نشده است.

وی با بیان اینکه مجلس از طرح تحول سلامت حمایت می‌کند و در راستای بدهی‌های وزارت بهداشت نیز تمهیداتی می اندیشد، اظهار کرد: تداوم اجرای طرح تحول نیازمند تامین منابع پایدار است و در این رابطه بهتر است وزارت بهداشت در قالب لایحه‌ای مشکلات طرح تحول سلامت را به مجلس ارائه کند که در این صورت یقینا مجلس حمایت لازم را مانند همیشه از تداوم این طرح دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت