Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و ایتالیا در اقدامی بی سابقه با صدور یک بیانیه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت اسرائیل را تصمیمی «غیر سازنده» خواندند.

امتداد نیوز به نقل از رویترز، نمایندگان ۵ کشور اروپایی آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و ایتالیا روز جمعه در اقدامی بی سابقه با صدور یک بیانیه مشترک، تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تصمیمی «غیر سازنده» در چارچوب چشم انداز صلح در منطقه خواندند و از آمریکا خواستند تا طرحهای پیشنهادی مفصل و دقیقی برای حل و فصل تعارض میان اسرائیل و فلسطین ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «ما برای همکاری و مشارکت در تمام اقدامات معتبر در جهت آغاز مجدد فرآیند صلح -بر مبنای پارامترهای مورد توافق بین المللی که به راه حل دو دولت بیانجامد- آمادگی داریم. ما از دولت آمریکا می خواهیم که طرحهای پیشنهادی مفصل و دقیقی را برای حل و فصل مناقشه اسرائیل- فلسطین ارائه نماید».

گفتنی است شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ در روز چهارشنبه (ششم دسامبر) سبب شد که هزاران تن از مردم فلسطین در تظاهرات «روز خشم» شرکت کنند که در درگیریهایی با نیروهای اسرائیلی، یک فلسطینی به شهادت رسید.

در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز جمعه به درخواست ۸ عضو از ۱۵ عضو این شورا (انگلیس، فرانسه، سوئد، بولیوی، اوروگوئه، ایتالیا، سنگال و مصر) تشکیل جلسه داد.

true برچسب ها : اسرائیل ترامپ قدس اشغالی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند