Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@00:15:46 GMT

یادواره شهدای مدافع حرم در رفسنجان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۴۴۹۰

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان روز پنج‌شنبه، 16 آذر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: پیامبر(ص) فرمودند، هر مسلمانی برای مردم خدمت کند خداوند در بهشت به تعداد آنها برایش خدمتکار قرار می‌دهد و این مهم تشویق برای همه ماست که در دنیا برای خدمت‌کردن به بندگان خدا رغبت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد یادواره شهدای مدافع حرم که پنجشنبه هفته آینده در رفسنجان برگزار می‌شود، افزود: مقرر شد محل برگزاری این یادواره در دانشگاه باشد و این یادواره شهرستانی است و انگیزه اصلی از برگزاری یادواره شهدا در دانشگاه این است که جوانان بیشتر با فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری آشنا شوند.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: خیل عظیم جوانان ما اهل مسئولیت هستند و همین جوانان مدافع حرم هستند و پیاده‌روی اربعین را تشکیل می‌دهند و هیأت‌های مذهبی را پر می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ممکن است بعضا جوانان بی‌تفاوتی داشته باشیم که این نوع کارها می‌تواند آنها را به صحنه مسئولیت بکشاند، افزود: بسیج دانشگاه آزاد رفسنجان فعال است و وضعیت مطلوبی در دانشگاه شاهد هستیم.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور بیان کرد: در دانشگاه آزاد می‌تواند بستر خوبی فراهم شود تا این یادواره به خوبی انجام شود.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حضور خانواده معزز شهید حججی در مراسم یادواره مدافعان حرم را خواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به تحولات این روزها در منطقه به بحث انتقال پایتخت رژیم جعلی اسرائیل به قدس اشاره و بیان کرد: این موضوع باید دغدغه همه باشد، این امر به دستور رئیس‌جمهور ابله آمریکا انجام شد.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور اظهارکرد: بالطبع با این انتقال، قدس شریف که از آن مسلمانان بوده اشغال می‌شود و تحت سیطره صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد که امیدواریم مقدمه‌ برای افول این رژیم جعلی باشد.
وی تأکید کرد: ما باید علاوه بر توجه به مواضع رهبر معظم انقلاب حرکت‌هایی در زمینه این انتقال داشته باشیم، بحث اشغال بیت‌المقدس پیامدهای زیادی دارد، اما سران کشورهای اسلامی که واداده هستند از آنها انتظاری نمی‌توان داشت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لایینی، در یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه این یادواره را در راستای همزمانی روز کارگر و اردیبهشت مقاومت عنوان کرد و با اشاره به ۱۴ هزار شهید کارگری کشور، گفت: از این تعداد هزار و ۱۱۸ شهید مربوط به جامعه کارگران مازندران است؛ به این معنا که بیش از یک چهاردهم شهدای کارگری کشور از مازندران است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به محوریت ۳۰ شهید کارگر شهرستان سوادکوه، در این یادواره، خاطرنشان کرد: شهرستان سوادکوه نیز نه فقط در کل استان، بلکه در ایران از نظر تعداد شهدا سرآمد است.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه نیز در جامعه کارگری از نظر تعداد شهدای کارگر و جانباز در استان بیشتر است، از برگزاری یادواره شهدای کارگری در این شهرستان تشکر کرد.

آیت الله لایینی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره بسیار ارزش قائل است، به قطره خون شهدا و جانباز، قطره اشکی از خوف خدا در دل شب، قطره مرکب و جوهر علما و دانشمندان و قطره عرق کارگران برای روزی حلال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ جز عبادت، ۹ جز آن کسب روزی حلال است، این امر را بیانگر اهمیت اسلام برای فرهنگ کار حلال دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدر جامعه کارگری را بدانند و درد آنها را لمس کرده و از کارشان گره گشایی کنند، گفت: همانطور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به جامعه کارگری، رفع مشکلاتشان و تبدیل ناامیدی آنها به امید ارزشمند است.

کد خبر 6094099

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • حرکت کاروان میقات