Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:54:07 GMT

مسلمانان در حمایت از قدس و مسجدالاقصی بپاخیزند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۷۰۸۳

مسلمانان در حمایت از قدس و مسجدالاقصی بپاخیزند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران از مسلمانان تمام دنیا خواست تا در حمایت از قدس و مسجد الاقصی بپا خیزند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره اقدام روز چهارشنبه "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در برسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا از ضعف و گسستگی در داخل جهان اسلام استفاده کرد

وی در این مصاحبه گفت: کنگره آمریکا از سال 1994، شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل برسمیت شناخت و از دولت وقت خواست تا سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند اما روسای جمهور آمریکا این قانون را اجرایی نکردند اما ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خود این موضوع را ذکر کرد و در همان ابتدا نیز به دنبال اجرایی کردن این دستور بود اما با چالش‌های متعددی مواجه شد اما در نهایت این تصمیم را اجرایی کرد. البته موضع آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و ظلم و اشغالگری و جنایت‌هایش‌ کاملا آشکار است. از سوی دیگر اکثر مشاوران ترامپ از راست‌گراها هستند که از مسلمانان متنفر هستند. همچنین کسی که به عنوان مشاور در موضوع فلسطین انتخاب شده کوشنر می‌باشد که داماد ترامپ بوده و یکی از یهودیان صهیونیست حامی شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس به شمار می‌آید. از سوی دیگر می‌توان به برخی عوامل مساعد در منطقه نیز اشاره کرد. برخی از کشورهای عربی از ترامپ و حضورش در کاخ سفید استقبال کردند و آنها انتظار حمایت آمریکا از این کشورها در قبال برخی از کشورهای منطقه و به خصوص ایران را دارند. بنابراین آمریکا از حالت ضعف و گسستگی در داخل جهان اسلام استفاده کرد و ترامپ تصمیم خود برای برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به راحتی عملی کرد.

مسلمانان در حمایت از قدس و مسجدالاقصی بپاخیزند

ابوشریف در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع کشورهای اسلامی در قبال این طرح آمریکا گفت: باید بگویم که از دولت کشورهای عربی انتظار زیادی وجود ندارد چون اگر بی‌تفاوتی کشورهای عربی وجود نداشت، دولت آمریکا این تصمیم را اتخاذ نمی‌کرد. به خوبی می‌دانیم که هماهنگی‌هایی میان کوشنر با ولیعهد عربستان و ولی‌عهد امارات وجود دارد و هماهنگی‌هایی نیز پیش از اعلام این تصمیم ترامپ وجود داشته است. بنابراین اعتقاد داریم که ملت‌ها باید به وظایف خود در قبال مقدسات به پا خیزند و دفاع از عقاید و قبله نخست مسلمانان از واجبات اسلامی است و همه مسلمانان می‌بایست در حمایت از قدس و مسجد الاقصی به پا خیزند. در این صورت دولت‌ها نیز تحت فشارهای مردم خود مجبور به اتخاذ تصمیمات قاطعانه‌ای خواهند شد. کشورهای عربی می‌بایست در وهله نخست طرح خود درباره فلسطین را لغو کرده و موضع خود را در قبال این اقدام آمریکا آشکارا اعلام کنند.

ملت فلسطین برای مقابله با صهیونیست‌ها به حمایت مسلمانان نیاز دارد

نماینده جهاد اسلامی در ادامه این مصاحبه گفت: وظیفه بزرگتر بر دوش ملت فلسطین قرار دارد و سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیلات خود گردان فلسطین باید برسمیت شناختن اسرائیل را لغو کرده و روند مسالمت‌آمیز با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و توافق اسلو را برای همیشه به خاک بسپارند و به روند متحد کردن ملت فلسطین سرعت ببخشند و هرگونه مشروعیت اسرائیل بر تمامی سرزمین فلسطین و نه قدس را زیر سوال ببرند. این از جمله موارد مهمی است که در زمان کنونی باید اتخاذ شود. اما تردیدی وجود ندارد که ملت فلسطین در راستای ایستادگی و پایداری به حمایت و پشتیبانی امت اسلامی نیاز دارد تا قادر باشد انتفاضه وسیعی را در مقابله با این رژیم برای آزادسازی قدس و کرانه باختری به راه اندازد.

انتهای پیام/.

R36486/P36447/S8,90/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، بیانیه پایانی 27 ماد‌ه‌ای پنجمین کنفرانس بین‌المجالس برای قدس که با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ملی ترکیه در استانبول و نمایندگانی از 80 کشور جهان برگزار گردید، منتشر شد.
 
ماده اول اعلامیه شامل محکومیت شدید جنگ نسل‌کشی استبدادی است که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه به راه افتاده است.
 
در این بیانیه با بیان این که اشغالگری اسرائیل بزرگترین مانع برای صلح در منطقه است، تاکید شد که ایدئولوژی صهیونیستی، بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است و ناقض تمام ارزش‌های انسانی و ناقض قوانین حقوقی و اخلاقی و اقدام تروریستی محسوب می‌شود.
 
این بیانیه تلاش‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در حمایت نظامی و اقتصادی از حضور اشغالگران برای ادامه کشتار، گرسنگی و آوارگی فلسطینیان در غزه را محکوم کرد و خواستار ورود مقادیر کافی غذا، آب آشامیدنی و کمک‌های پزشکی بدون هیچ مشکلی به ساکنان غزه شد.
 
برخی از موارد مندرج در بیانیه عبارتند از:
 
- اصرار به توقف فوری جنگ برای نجات خون مردم بیگناه و توقف ماشین جنایت و ویرانی.
 
- تاکید بر اینکه سیاست کشتار و نسل‌کشی توسط رژیم اشغالگر و ماشین کشتار آن یک سیاست رسمی است که از زمان اشغال 1948 به طور سیستماتیک علیه مردم فلسطین اجرا شده است.
 
-  یادآوری اعمال تبعیض قومی (آپارتاید) توسط رژیم اشغالگر اسرائیل که بدترین شکل اشغال در جهان است.
 
- قدردانی از مقاومت فلسطین و قهرمانان بزرگی که در برابر جنگ نسل‌کشی جنگیدند و تاکید بر این که مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری حق مشروعی است که قوانین الهی و قوانین بین‌المللی آن را تضمین می‌کند.
 
- رد توصیف مقاومت فلسطین و گروه‌های فلسطینی مدافع مردم و سرزمین خود به عنوان تروریسم و ​​داعش. آنها جنبش‌های آزادی خواهانه‌ای هستند که به خاطر نقش ملی تحسین شده خود در مطالبه آزادی، رهایی و استقلال شایسته ستایش و احترامند.
 
- قدردانی از مواضع کشورهایی که از همان ابتدا حمله استبدادی به غزه را محکوم کردند.
 
- تقاضای بی‌طرفی دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، محکومیت سفر وی به رژیم اشغالگر و عدم بازدید وی از نوار غزه برای بررسی جنایات نسل‌کشی و درخواست صدور حکم بازداشت جنایتکاران اسرائیلی درگیر در جنگ نسل کشی.
 
- فراخوان برای ایجاد یک ساختار حقوقی بین‌المللی با حمایت پارلمان‌ها برای هماهنگ کردن تلاش‌های وکلایی که به دنبال محاکمه جنایتکاران جنگی نسل‌کشی هستند.
 
- هشدار درباره تحقق موج جدید آوارگی مردم فلسطین از کرانه باختری و غزه 
 
- حمایت از جنبش جهانی بایکوت رژیم اشغالگر و حامیان آن و درخواست از پارلمان‌ها برای تصویب قوانینی که به جنبش جهانی بایکوت کمک می‌کند.
 
- ایستادگی در مقابل موج عادی‌سازی با رژیم اشغالگر که کشورهای جهان از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی را فرا گرفته است و تقویت این موضوع که نمایندگان مجلس نقش تعیین کننده‌ای در رد عادی سازی با کشورهای خود دارند.
 
- حمایت از فعالان بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان که در زمان جنگ در فعالیت‌هایی برای رفع محاصره ناعادلانه غزه مشارکت دارند و دعوت از نمایندگان مجلس برای شرکت در فعالیت‌ها، از جمله ناوگان آزادی، برای شکستن محاصره.
 
- احیای نظام حقوق، عدالت، ارزش‌ها و اصول حسنه در میان پارلمان‌ها، دولت‌ها و مردم در برابر اتحاد ظلم، بی‌عدالتی، اشغالگری و نژادپرستی که از رژیم اشغالگر در جنگ جنایتکارانه خود علیه غزه نوار حمایت می‌کند.
 
-تأکید برکمک به تلاش‌های کمک‌رسانی و  دعوت از نمایندگان پارلمان‌ها برای کمک به غزه برای مقابله با خطر قحطی.
 

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض