Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@22:30:05 GMT

بازار داغ کنسرت‌ در آخرین روزهای پاییز

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۴۶۶۶

بازار داغ کنسرت‌ در آخرین روزهای پاییز

فرهنگ > هنر - از برگزاری کنسرت همایون شجریان تا بازگشت ارسلان کامکار به ارکستر، تور کنسرت مجید درخشانی در شهرهای مختلف، برگزاری جشنواره‌هایی چون موسیقی کلاسیک ایرانی و آغاز چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرم و در نهایت برگزاری کنسرت‌های موسیقی پاپ از اتفاقات شب‌های سرد پاییزی پایتخت است.

در اين ميان، عباس صالحي، وزير فرهنگ هم به تماشاي اجراي اركستر سمفونيك تهران و اركستر جوانان جهان رفته و پس از آن در توييت خود آورده است: «به همراه خانواده‌ به اركستر سمفونيك تهران و جوانان جهان در تالار وحدت رفتيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نغمه‌هايي از قطعات باخ تا باغ ايراني، از قطعات ويوالدي تا كجاييد ‌اي شهيدان خدايي. نمايي از گفت‌وگوي جهاني فراتر از زيست‌بوم زماني، زباني و جغرافيايي.»

همايون شجريان هم در دوره تازه فعاليتش با برادران پورناظري، كنسرت «ايران من» را در ميان استقبال قابل توجه دوستداران موسيقي ايراني در تالار وزارت كشور برگزار كرد.اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهرداد روحاني هم برنامه خود را در تالار وحدت اجرا كرد. چهارمين جشنواره و جايزه همايون خرم (نواي خرم) كه از 16آذر كار خود را آغاز كرده تا 24آذر ادامه دارد و هنرمندان شركت كننده، در بخش‌هاي تك‌نوازي و تك‌خواني، اجراهاي دو و سه نفره و اجراهاي گروهي در فرهنگسراي نياوران و ارسباران حضور دارند و مراسم اختتاميه جشنواره 24آذر در تالار وحدت برگزار مي‌شود. اما از نيمه دوم آذر نيز ترافيك اجراهاي موسيقي همچنان ادامه دارد.

كنسرت گروه قمر و منصوم ابراهيم‌اف از ديگر برنامه‌هايي است كه در 17تا 19آذر برنامه خواهد داشت. كنسرت «ني بانگ» به سرپرستي بيژن كامكار هم در روزهاي 22و 23آذر به اجراي برنامه در تالار وحدت مي‌پردازد. در همين روزها تالار وحدت ميزبان كنسرت بانوان نيزهست. كنسرت سيمين غانم سي‌ام آذر‌ماه و كنسرت گروه بهار‌آفرين به سرپرستي بهاره ميرزا آقا نيز 29آذر برگزار مي‌شود.

تالار رودكي هم كه تا 24آذر ميزبان گروه‌هاي جشنواره موسيقي كلاسيك ايراني است و از 25آذر اين تالار ميزبان 3 گروه موسيقي خواهد بود. محمدرضا عيوضي، حميد صالح و كسري عزيزا نيز در تالار اصلي برج آزادي برنامه خواهند داشت. علي زندوكيل هم 10 و 11 دي ماه در برج ميلاد تهران كنسرت خود را برگزار مي‌كند. همچنين تا آغاز بيست‌وسومين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر از 20دي‌ماه، گروه‌هاي موسيقي به‌خصوص پاپ نيز برنامه‌هاي متعددي دارند. ماكان بند، محمد عليزاده، رضا يزداني، كاوه آفاق و عليرضا عصار از ديگر هنرمنداني هستند كه در روزهاي پاياني آذر و نيمه اول دي‌ماه كنسرت‌هاي خود را خواهند داشت.

در همین زمینه: برگزاری کنسرت صدیف رامبد بعد از ۱۴ سال برای زلزله‌زدگان مردم را گرفتار دعوای کنسرت نکنیم کنسرت گروه موسیقی چریکه برگزار می‌شود انتقاد دادستان از برخورد دوگانه با کنسرت‌ها سرنوشت کنسرت ناظری‌ها در قوچان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟

مدیرکل دفتر موسیقی با تاکید بر اینکه تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند،گفت: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،شامگاه دوشنبه _دهم اردیشت_ جلسه دیدار امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان موسیقی، اعضای انجمن موسیقی و پیشکسوتان بوشهر در محل نشست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد بوشهر برگزار شد؛ در این جلسه صمیمانه که به همراه افروغ مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد، فعالان موسیقی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند و بعد از بیان دیدگاه‌های هنرمندان و فعالان موسیقی، سمیعی در طی سخنانی کوتاه با اشاره به پویایی و اهمیت موسیقی در بوشهر اظهار کرد: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده، اثرگذار و پویا است؛اگر هم مشکلی وجود دارد ما آمدیم برای حل آن‍‌ها و برای این منظور تمام تلاشمان را می‌کنیم.

وی با تبریک روز خلیج فارس افزود: امسال با همت اداره کل فرهنگ بوشهر، در جشنواره خلیج‌فارس کنسرت‌های متعدد و پرمخاطبی برگزار شد اما امیدواریم در سال آینده در روز خلیج فارس شاهد اجراهای متعدد و عالی بومی از خود بچه های بوشهر در این شهر باشیم.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره انتقاداتی که درباره مشکلات ساختاری و اداری مطرح شد، پاسخ داد: صددرصد باید مشکلات ساختاری و فرایندی زودتر حل بشود و راه حل این مشکلات همین گفت‌وگوها و تعامل‌های میان ما و شما مانند این جلسه است که ایرادات را نشان بدهد تا آن‌ها را برطرف کنیم پس تعامل و گفت‌وگو میان ما ادامه دارد و سدی از سمت مدیران وجود ندارد.

سمیعی درباره اهمیت کنسرت‌ها و موسیقی در جامعه گفت: باور داریم که موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند اما همانطور که بارها گفته‌ایم تنها مرجع صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای وزارت فرهنگ است و همانطور که در سال گذشته نشان دادیم پای این مجوزها می‌مانیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند،ادامه داد: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر موسیقی در پایان درباره حل مشکل بیکاری فعالان موسیقی بوشهر در ایام مخصوصی مانند ایام عزاداری‌ها گفت که قطعاً برای حل این مسئله به ارائه راه حل می‌پردازیم. به نظر می‌رسد که با برنامه‌هایی مانند رویدادهای پژوهشی و اجراهای مناسبتی بتوان کاری کرد تا در آن ایام این مشکل حل شود. البته برای این منظور باید با صندوق اعتباری هنر هماهنگی، مشورت و همکاری صورت بگیرد تا مشکلات مربوط به این ایام کمتر و در نهایت جبران شود.

منبع:فارس

کد خبر 749380

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس