Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@17:43:40 GMT

قاتل 2 چوپان در دام پلیس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۵۱۵۸

قاتل 2 چوپان در دام پلیس

به گزارش جام جم، روز سه‌شنبه ماموران در جریان کشف جسد مردی چوپان در منطقه اروج شهرستان محلات قرار گرفتند. آنها با حضور در آنجا مشاهده کردند حیوانات وحشی به او حمله کرده‌‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد او به قتل رسیده و ساعاتی از مرگ وی می‌گذرد. درحالی که ماموران در جست‌وجوی عامل جنایت و رازگشایی از این پرونده بودند، گزارش قتل چوپانی دیگر به پلیس گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران با حضور در کوه‌های شهرستان محلات مشاهده کردند یکی از چوپان‌ها کشته و چوپانی دیگر زخمی شده است.

سرهنگ خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: تحقیقات در این‌باره آغاز شد تا این‌که رد پای مردی در این پرونده به دست آمد. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که روز جمعه عامل جنایت در مخفیگاهش بازداشت شد. تحقیقات از وی برای رازگشایی از انگیزه او از این دو جنایت ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟

«ستار بهشتی» وبلاگ‌نویسی بود که در سال ۱۳۹۱ به دلیل نگارش و انتشار مطالب خلاف امنیت ملی که در صفحه شخصی اش، توسط پلیس فتا فراخوانده شد. اما در بازداشتگاه کلانتری گفته شد به دلیل فحاشی و درگیری با یک مامور وظیفه، دچار حادثه شد و متاسفانه جان باخت. 

فرمانده نیروی انتظامی وقت کشور پس از احراز قصور در فوت این جوان ضمن برخورد با عوامل، محمد حسن شکریان رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را به علت قصور و ضعف در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسیدگی به پرونده ستار بهشتی از سمت خود برکنار شد». پس از این اتفاق با تدبیر پلیس، کلانتری‌ها ها موظف شدند که در همه بازداشتگاه‌ها دوربین‌های نظارتی نصب شود.

موضوع خطا‌های افراد در ماموریت‌های اجرایی مساله اجتناب ناپذیری است و در همه مشاغل و اقدامات اجرایی محتمل است. 

به عنوان مثال در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲هزار و ۱۲۰پرونده قصور پزشکی ثبت شد که ۵ هزار و ۵۸۳ هزار پرونده از آن به محکومیت پزشکان منجر شد. همین موضوع در مشاغل حساس دیگر در ایران و هر کشور دیگری رخ می‌دهد.

درصد خطا‌های پلیس در کشور‌های دیگر دنیا با ایران قابل مقایسه نیست؛ به عنوان مثال در کشوری مانند ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ میلادی یک هزار و ۱۷۶ نفر توسط پلیس کشته شدند که ۱۳۲ مورد از این قتل‌ها مربوط به قربانیانی بود که مظنون به ارتکاب هیچ جرمی نبودند، ۹۸ مورد درگیری مرگبار با پلیس آمریکا نیز بر سر قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داد.

اگرچه از پلیس ایران انتظار می‌رود درصد خطای مأمورانش به صفر نزدیک باشد، اما گاهی انگشت‌شمار خطایی رخ می‌دهد که با حجم چند ده هزار نفری از کارکنان این فرماندهی به چند دهم درصد هم نمی‌رسد.

واقعیت این است که دشمنان به دنبال این هستند تا اشتباه و خطای یک مامور را به کل نظام و کشور تعمیم دهد یا با بزرگ‌نمایی آن احساسات عمومی را برانگیخته کنند.

در روز‌های گذشته هم شاهد انتشار شایعاتی علیه پلیس از جمله ادعای کشته شدن یک خانم به دلیل بی حجابی در خیابان وزرا بودیم، درحالی که مشخص شد فرد ادعایی، یک مرد و از اراذل قمه به دست بوده است.

در نمونه دیگر هم تصویری از غش کردن یک دختر در حوالی میدان تجریش منتشر شد که رسانه‌های معاند می‌گفتند پس از برخورد مأموران پلیس نقش بر زمین شده و به کما رفته است؛ موضوعی که چندی بعد با انتشار فیلمی از سوی خود آن دختر، کذب بودن این روایت مشخص شد.

اما مردم چطور می‌توانند به عملکرد پلیس نظارت کنند و خطا‌ها را گزارش دهند؟

پلیس با راه اندازی سامانه ۱۹۷ به صورت شبانه روزی این امکان را به مردم داده تا به بتوانند تخلفات، شکایت و انتقادات احتمالی خود از عملکرد ماموران پلیس را به صورت شبانه‌روزی با کارشناسان مرکز فرماندهی مطرح کرده و پیگیری از مسؤولان را خواستار شوند.

سخنگوی پلیس سردار سعید منتظرالمهدی هم می‌گوید که «پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد.»

کارشناسان معتقدند که هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین پلیس از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد و بسترها، تجهیزات، تکنولوژی مربوط به آموزش، فرهنگ استفاده از فناوری و ... را تکمیل و عملیاتی کرد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور هم می‌گوید که «با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعا میزان امنیت افزایش خواهد یافت». وی یکی از این تجهیزات را دوربین برای لباس ماموران می‌داند و می‌گوید که استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ اما تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر