Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@11:40:29 GMT

اروپا چگونه با بيت کوين کنار مي‌آيد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۵۷۷۰

اروپا چگونه با بيت کوين کنار مي‌آيد؟

خبرگزاري آريا - انگلستان و ساير دولت‌هاي اروپايي اعلام کرده‌اند که همه سازمان‌هاي مسئول موظف خواهند بود درباره ارز بيت کوين، هرچه سريع‌تر تصميم‌هاي قاطعي را اتخاذ کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، بسياري از کشورهاي اروپايي از جمله انگلستان درباره پيشرفت و يکه تازي‌هاي بي رويه و بي اساس ارزهاي ديجيتالي و مجازي همچون بيت کوين ابراز نگراني کرده‌اند، چراکه آنها بر اين باورند به وسيله ارز ديجيتالي بيت کوين، روند پولشويي، سوءاستفاده‌هاي مالي و فعاليت‌هاي تروريستي تسهيل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون بنظر مي‌رسد انگلستان با همکاري اتحاديه اروپا قصد دارد تمهيدات و تصميمات جدي‌تري را در قبال بيت کوين و پيدايش ساير ارزهاي ديجيتالي رمزنگاري شده اتخاذ کند. البته دستيابي به قوانين و مقررات يکپارچه پس از جدايي انگلستان از اتحاديه اروپا اندکي دشوارتر شده است اما چيزي که واضح و بديهي است، آن است که اکثريت کشورهاي جهان بخصوص اتحاديه اروپا، همواره روند رو به رشد ارز بيت کوين را خطرناک توصيف کرده اند. آنها همواره استفاده از بيت کوين را همطراز و هم معني با پولشويي، فرار مالياتي و تجارت هاي غيرقانوني همچون خريد و فروش اسلحه، مواد مخدر و تجهيزات تروريستي مي دانند.
يکي از دلايلي که بسياري از دلالان و تاجران از ارز ديجيتالي و رمزنگاري شده بيت کوين، براي معاملات غير معمول و غير قانوني استفاده مي‌کنند، آن است که تبادل پول با اين ارز، در هيچ جايي ثبت نمي‌شود و هيچ هويت و نام و نشاني از طرفين معامله نيز در آن به چشم نمي‌خورد و سازمانهاي امنيتي نيز قادر نخواهند بود مجرمان و دلالان را ردگيري و قراردادهاي آنها را پيگيري کنند. بنابراين براي اين افراد پولشويي و فرار مالياتي بسيار آسوده و راحت صورت خواهد گرفت.
از آنجايي که نمي توان به طور کلي جلوي وقوع يک پديده جديد را گرفت، اما مي توان با وضع مقرراتي جديد، نحوه استفاده از آن را محدود و کنترل کرد، انگلستان قصد دارد با همکاري اتحاديه اروپا، قوانيني را وضع کند تا بدين وسيله، تاجران، دلالان و طرفين معامله در مبادله با ارز بيت کوين مجبور باشند اطلاعات خود را وارد و ثبت کنند. بدين ترتيب، مي توان گفت تا حد زيادي از فعاليتها و معاملات غيرقانوني و غير مجاز سلاح، دارو، مواد مخدر و تجهيزات تروريستي در جهان و بخصوص در اروپا جلوگيري بعمل خواهد آمد.
به نوشته ايسنا،تاکنون، هويت افرادي که با بيت کوين معامله مي کردند ناشناس و مخفي باقي مي ماند اما با توافقات صورت گرفته ميان انگلستان و ساير دولت هاي اروپايي، از اين پس قرار است هويت و نام و نشاني دقيق معامله گران به منظور جلوگيري از پولشويي و ساير فعاليت هاي غير قانوني ثبت شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مستندی درباره کوین اسپیسی که خبر ساخته شدن آن نخستین بار سال قبل و پیش از تبرئه شدن او از چندین جرم جنسی در بریتانیا اعلام شد، اکنون کامل شده است.

این مستند یک مجموعه ۲ قسمتی با عنوان «اسپیسی بدون نقاب» است که به سفارش کانال ۴ در سال ۲۰۲۲ ساخته شد و اکنون قرار است در ۶ و ۷ ماه می در بریتانیا پخش شود. این مستند شامل مصاحبه‌هایی با چندین مرد است که در دادگاه بریتانیا حضور نداشتند و برای اولین بار در مورد آنها صحبت می‌شود.

گفته شده این فیلم نگاهی دقیق به مردی است که زمانی یکی از تحسین‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین بازیگران جهان بود. این سریال با مصاحبه‌ها و فیلم‌های آرشیوی که تا به حال دیده نشده، زندگی اسپیسی را از دوران کودکی تا موفقیت اولیه در برادوی و پس از آن تبدیل شدن وی به یک ستاره را بررسی می‌کند و به سقوط چشمگیر وی در بحبوحه اتهام‌های مربوط به رفتار جنسی نامناسب می‌رسد.

«اسپیسی بدون نقاب» به کارگردانی و تهیه کنندگی کاترین هیوود و تهیه کنندگی اجرایی توسط دوروتی برن و مایک لرنر ساخته شده است.

قرارداد چند منطقه‌ای با برادران وارنر دیسکاوری برای توزیع فیلم بسته شده و در آمریکا در مکس، در لهستان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، آمریکای لاتین، نیوزیلند، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، بلژیک، هلند و استرالیا در شبکه های مختلف در دسترس خواهد بود.

تابستان ۲۰۲۳ در دادگاه سلطنتی ساوت‌وارک لندن، اسپیسی از ۹ مورد اتهام تجاوز جنسی و رفتار ناشایست تبرئه شد. این حکم پس از آن داده شد که اسپیسی در یک دعوی مدنی ۴۰ میلیون دلاری که توسط بازیگر آنتونی رپ علیه وی وارد شده بود نیز برنده شد. رپ اسپیسی را به اتهام جنسی در سال ۱۹۸۶ متهم کرد، اما هیات منصفه نیویورک این ادعا را رد کرد.

در واکنش به خبر مستند «اسپیسی بدون نقاب»، یکی از نمایندگان اسپیسی بیانیه‌ای از سوی این بازیگر برای ورایتی ارسال کرد.

در آن وی گفته است: من مفتخرم که در اولین فیلمم با برادران وارنر پس از چندین سال بازی کردم. امیدوارم آکادمی به برخی از بازیگران عالی کمتر شناخته شده توجه کند.

کد خبر 6089640

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • گل کوین دی بروین به برایتون (برایتون 0-1 منچسترسیتی)