Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این بیانیه آمده است: شصت‌وچهار سال از آن روزی می‌گذرد که سه آذر اهورایی در خون، غلطیدند تا دانشگاه از تعرض اغیار و بیگانگان در امان باشد. شصت و‌ چهار سال از آن روز که شهدای دانشجو و دانشگاه با خون خود، مبارزه با استبداد و استکبار را در تاریخ جاودانه کردند گذشته است و امروز دانشگاه علی رغم تمام صدمات و حملات همچنان ایستاده و پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شصت و چهارمین سالگرد حمله خونین استبداد به دانشگاه، از دانشگاه تهران، از مشهد شهدای دانشجو، همچنان با حافظه ای زخم خورده و پیکره ای مالامال از درد و رنجِ تازیانه های استبداد،  که همواره پنهان و آشکار پیوندی نیز با استعمار و استحمار داشته و دارد، ایستاده ایم تا بگوییم راه شهدا ادامه دارد.

 در این میان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به عنوان قدیمی ترین و اثرگذارترین مجموعه دانشجویی کشور با عمری قریب به هفتاد و پنج سال بر خود فرض می داند تا در سالگرد طلیعه بیداری دانشجو در 14 آذرماه 1396، بنابر وظیفه انسانی خویش، و در راستای عمل به رسالت دانشجویی و شرعی خود در  دفاع از میراث عدالتخواهی و آزادی جویی مذهب و همچنین آرمانهای انقلاب اسلامی که رهایی ملت از بند استعمار و استحمار و استبداد را می طلبید، به نقد قدرت بنشیند و پیرامون مسائل جاری کشور به نکاتی چند اشاره کند. برای ما پر واضح است که همچون سالیان گذشته طرح انتقادات بدون مصلحت سنجی های رایج که همواره حقیقت را ذبح شرعی کرده است سبب خواهد شد که به عناوین مختلف مورد عتاب قرار گیریم و انواع محدودیت ها را متحمل شویم. خوانده‌ایم کلام مولا علی را در عهدنامه مالک اشتر بارها درباره لزوم نظارت مردم بر کارگزاران حکومت، دیده‌ایم سیره خمینی کبیر را که نقد و حتی تخطئه را کریمانه موهبتی الهی می دانست و راه توسعه و پیشرفت کشور را در گرو نقد آزادانه مسولان می دانیم آنچنان که پیامر عظیم الشان اسلام نیز می فرماید:

دو گروه از امت من هستند که اگر اصلاح یابند، امت من اصلاح می یابد و اگر فاسد شوند، امت من فاسد می شود: علما و حکّام.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به روند 8 سال گذشته آمده است: هیچ حکومتی بدون تکیه به آراء ملت، تداوم و استمرار نخواهد داشت. نظام جمهوری اسلامی ایران نیز برخاسته از انقلابی است که شعارش استقلال و آزادی بود، و همانطور که پیر جماران فرمود «میزان رای ملت است». این جمله در آرمان‌های انقلاب 57 نیز تبلور یافت آنچنان که نظام جمهوری اسلامی نیز از بدو تاسیس همواره متکی به پشتیبانی آحاد ملت بوده است. تداوم اقتدار و پیشرفت نظام در گرو اتحاد و عبور از فضای دو قطبی است که لازمه آن پیش از هرچیز ترمیم زخم‌های بی‌اعتمادی بوده که 8 سال (احمدی نژاد) است بر پیکره جامعه نقش بسته است. از این رهگذر می‌توان میان گروه‌های سیاسی، مردم و حاکمیت یکپارچگی ایجاد کرد. نتایج سه انتخابات خرداد92  و اسفند 94 و اردیبهشت 96 نیز نشان از خواست جمعی ملت ایران دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف