Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا نیازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد در حوزه گاز طبیعی فشرده (CNG) مورد مصرف در خودروها است.
وی ادامه داد: استفاده از گاز CNG در خودروها از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل آلودگی هوا است که بهره‌مندی از این نعمت خدادادی با وجود مزیت‌ها و فوایدی که دارد نیازمند بررسی‌های دوره‌ای تجهیزات گازسوز به‌ ویژه مخازن CNG منصوبه در خودروهای گازسوز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیازی با اشاره به لزوم بازرسی مخازن CNG خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی افزود: پیرو تصویب نامه هیات وزیران، تایید صلاحیت مراکز آزمون‌های دوره‌ای مخازن CNG خودروها توسط سازمان ملی استاندارد، از شهریورماه سال جاری اجرایی شده است.
مدیرکل استاندارد استان ادامه داد: مخازن CNG نصب‌ شده بر روی خودروهای دوگانه سوز از جمله تجهیزات پراهمیت و دارای ضریب حساسیت و ایمنی بسیار بالاست که با توجه به تحمل فشار بالای کاری، چرخه‌های مکرر پر و خالی شدن روزانه و با در نظر گرفتن عمر مفید کاری این سیلندرها، باید در فواصل زمانی معین مورد بازرسی‌های چشمی، آزمون‌های هیدرواستاتیک و در صورت لزوم و حسب تشخیص شرکت بازرسی کننده، مورد آزمون‌های تکمیلی قرار بگیرد.
نیازی با اشاره به اینکه به منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار سیلندرهای تحت فشار خودروهای گازسوز، این مخازن هر سه سال یکبار باید مورد ارزیابی تکمیلی قرار گیرند، افزود: این خودروها قبل از ورود به مراکز معاینه فنی باید تست مخزن را از مراکز بازرسی CNG انجام و سپس نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام نمایند.
وی ادامه داد: در همین راستا طی سال جاری این اداره کل پس از ارزیابی نهایی موفق به صدور مجوز و ایجاد 2 آزمایشگاه تست مخازن فولادی CNG خودروهای گاز ‌سوز در شهرستان کرمانشاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی شد، که ضمن بازرسی نهایی، توسط این اداره کل تایید صلاحیت و آماده عرضه خدمات به متقاضیان می‌باشند که به واسطه آن زمینه اشتغال تعدادی نیروی کار در استان فراهم شد.
نیازی در پایان خاطرنشان کرد: به جهت کمک به اشتغال استان و بالابردن ضریب ایمنی خودروهای دوگانه سوز، اداره کل استاندارد آمادگی لازم خود را برای تائید صلاحیت مراکز آزمون‌های دوره‌ای مخازن CNG برای تمامی شهرستان‌های تابعه استان اعلام می‌دارد که این موضوع به اطلاع دستگاه های مرتبط رسیده است.
معاینه های فنی صادر شده برای انواع خودروها از تاریخ صدور، یکسال اعتبار دارند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید