Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس، فرانسه،‌ آلمان، سوئد و ایتالیا از آمریکا خواستند طرح‌های پیشنهادی دقیقی برای صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها ارائه کند و تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت این رژیم را "غیرمفید" خواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اقدام اخیر ترامپ در خنثی کردن سیاست چند دهه‌ای آمریکا برای برقراری صلح در خاورمیانه باعث "روز خشم" فلسطینی‌ها در روز جمعه شد و هزاران فلسطینی با برگزاری تظاهرات خشم خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند و در عین حال چندین تن از آنها زخمی شده و دست‌کم یکی از آنها به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل همزمان با تشدید خشم جهان عرب و نگرانی‌های هم‌پیمانان غربی آمریکا و درخواست هشت عضو از ۱۵ عضو این شورا یعنی انگلیس، فرانسه، سوئد، بولیوی، اروگوئه، ایتالیا، سنگال و مصر تشکیل جلسه داد.

بعد از این نشست انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد و ایتالیا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که تصمیم اخیر آمریکا که شامل انتقال سفارت این کشور به شهر قدس است "برای دورنمای صلح در منطقه غیرمفید است".

آنها اظهار داشتند: ما آماده مشارکت در هرگونه تلاش واقعی برای ازسرگیری فرایند صلح براساس پارامترهای مورد توافق بین‌المللی که منجر به یک راه حل دو کشوری شود، هستیم. ما دولت آمریکا را تشویق می‌کنیم تا اکنون طرح‌های پیشنهادی دقیق برای راه حل میان فلسطین و اسرائیل ارائه کند.

در عین حال عمر ابوالعطا، سفیر مصر در سازمان ملل نیز گفت: این تصمیم اخیر آمریکا تاثیر منفی شدیدی بر فرایند صلح خواهد گذاشت.

همچنین نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل هم اظهار داشت: واشنگتن به لحاظ میانجی‌گری هم نزد اسرائیل و هم فلسطینی‌ها "از اعتبار برخوردار است"!.

وی سازمان ملل را متهم به آسیب زدن به دورنمای صلح از طریق "حملات ناعادلانه" علیه اسرائیل به جای پیشبرد این فرایند کرد.

هیلی مدعی شد: اسرائیل هرگز نباید از سوی سازمان ملل یا هر مجموعه دیگری از کشورهایی که بی‌اعتنایی خود به امنیت اسرائیل را ثابت کرده‌اند با "قلدری" مجبور به پذیرش یک توافق شود.

هیلی همچنین خاطر نشان کرد: "دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به فرایند صلح متعهد است و آمریکا موضعی درمورد مرزهای قدس یا سرحدات اتخاذ نکرده و حامی هیچگونه تغییری در سازوکارهای مربوط به اماکن مقدس این شهر نیست."

وی مدعی شد: هدف از اقدامات ما "کمک" به پیشبرد آرمان صلح است! ما معتقدیم که ممکن است اکنون بیشتر از قبل به این هدف نزدیک‌تر شده باشیم!

این در حالی است که اوایل روز جمعه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در شهر پاریس اعلام کرد هرگونه تصمیم نهایی درمورد وضعیت شهر قدس وابسته به مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

هشدار درباره تشدید خشونت‌ها

در عین حال نیکولای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه هشدار داد که خطر تشدید خشونت‌ها وجود دارد.

ملادینف به شورای امنیت سازمان ملل گفت: امروز خطر جدی مشاهده یک سلسله اقدامات یک جانبه وجود دارد که می‌تواند هرچه بیشتر ما را از رسیدن به هدف مشترک صلح دور کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند

بر اساس اعلام آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هر روز ۳۷ کودک در غزه بر اثر حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی مادر خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مشرق، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه جنگ در غزه به عنوان جنگ علیه زنان ادامه دارد، افزود: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در نتیجه حملات ارتش [رژیم] اسرائیل علیه ساکنان غزه بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار زن دیگر نیز زخمی شدند.

آنروا در اطلاعیه ای که امروز در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، افزود که [ رژیم ] اسرائیل همچنان زنان را در جریان حملات مداوم خود به نوار غزه مورد هدف قرار می دهد و به طور متوسط ، روزانه ۳۷ کودک در غزه مادرانشان را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که شرایط زندگی در نوار غزه به ویژه برای بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده وحشتناک است و آنها در دسترسی به آب و تاسیسات بهداشتی با مشکل مواجه جدی هستند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان با حمایت آمریکا و اروپا به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده های این رژیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بالای سر ساکنان ویران می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حملات مداوم ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه به کشته شدن ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد