Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس تغذیه گفت: تعداد زیادی از مردم ایران دارای اضافه وزن هستند و برخی از آن‌ها به جای راه‌های منطقی و بی ضرر به دنبال کاهش وزن در کوتاه مدت می‌باشند، به همین منظور برخی از سودجویان از این فرصت استفاده می‌کنند و با فروش قرص‌های لاغری به سود کلانی دست پیدا می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیامک مرادی کارشناس تغذیه و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس پزشکی شبکه خبری تهران نیوز، در خصوص تغذیه مناسب گفت: این حقیقت را نمی توان انکار کرد که یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین فاکتورهای دخیل در تغذیه آدمی وعده‌های غذایی و زمان بندی در تغذیه روزانه انسان است، کیفیت مواد غذایی مصرفی و زمان مناسب برای خوردن غذاهای مختلف دو مقوله کاملا جدای از هم است که باید به هر دوی آن‌ها توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با بیان اینکه امروزه تعدادی زیادی از افراد به دنبال کم کردن وزن خود با روش‌های متعددی هستند، افزود: راز اصلی در امان ماندن از شر چربی‌های مزاحم و زاید در بدن در زمان بندی و در تعیین دقیق میزان غذای مصرف شده در هر وعده است.

وی با اشاره به اینکه هضم و جذب غذا فرایندی است که مستلزم صرف انرژی زیاد بوده، تصریح کرد: در صورتی که شما مواد غذایی مورد نیاز خود را در دو یا سه وعده در روز مصرف کنید، انرژی زاید انباشته شده در بدن به صورت چربی ذخیره می‌شود اما اگر همین مقدار نیاز روزانه را در ۵ الی ۶ وعده مختلف و متفاوت تقسیم کنید و آن را در زمان دقیق و مناسب خود استفاده کنید، علاوه بر اینکه تداوم جریان مواد غذایی در بدن و در خون را تامین می‌شود، بدن شما نیز برای جذب و هضم غذا در این ۵ الی ۶ وعده نیز انرژی قابل توجهی را هزینه کرده و دیگر نیازی به ذخیره کرده انرژی به صورت چربی نداشته و یا در اصل انرژی زایدی برای ذخیره کردن نخواهد داشت.

این کارشناس در مورد کم کردن وزن توسط قرص‌های لاغری گفت: تعداد زیادی از مردم ایران دارای اضافه وزن هستند و برخی از آن‌ها به جای راه‌های منطقی و بی ضرر به دنبال کاهش وزن در کوتاه مدت می‌باشند، به همین منظور برخی از سودجویان از این فرصت استفاده می‌کنند و با فروش قرص‌های لاغری به سود کلانی دست پیدا می‌کنند.

مرادی ادامه داد: قرص‌های لاغری با کاهش اشتها و عدم جذب مواد غذایی باعث کاهش وزن می‌شود که دارای عوارض جانبی از جمله بیماری کبد، سرگیجه، ضعف بدن و غیره می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه این داروها بر روی بالا بردن متابولیسم( سوخت و ساز) بدن تاثیر نمی‌گذارند و تمام تبلیغات در این مورد کذب است.

این کارشناس بهترین و موثرترین روش برای کاهش وزن را ورزش دانست و اذعان داشت: زمانی که فرد ورزش می‌کند سوخت و ساز بدن بیش‌تر می‌گردد و همین روند باعث چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود.

او کوتاه بودن نتیجه استفاده از داروهای لاغری را از دلایل مهم روی آوردن مردم به سمت مصرف آن‌ها برشمرد و گفت: اگر مردم به صورت پیوسته و با روش‌های علمی ورزش کنند مطمئنن در مدت کوتاه و بدون هیچ عارضه‌ای دارای یک اندام مناسب خواهند شد.

مرادی اذعان داشت: چاقی مشکل بزرگی است که میلیون‌ها ایرانی را درگیر کرده، این نه تنها خطر سلامتی را ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند به عزت نفس نیز آسیب برساند. از دست دادن وزن بیش از حد کار ساده ای نیست. عادت غذا خوردن قدیمی و ایجاد امکانات جدید می‌تواند کاملا یک چالش باشد.

کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: اداره غذا و داروی ایالات متحده استفاده از قرص‌های کاهش وزن را یک تهدید بالقوه برای سلامتی انسان عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر شانه تخم مرغ چند؟

قیمت تخم مرغ در بازار روز برای تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته تخم مرغ ۲۰ عددی ۹۵ هزار تومان است.

قیمت تخم مرغ بسته بندی شده در بسته ۳۰ عددی ۱۱۴ هزار تومان است برای خرید بسته ۱۸۰ عددی هم باید ۶۴۰ هزار تومان پرداخت کنید. بر این اساس خرید بسته‌های بزرگ‌تر تخم مرغ به صرفه‌تر خواهد بود.

قیمت تخم مرغ شانه‌ای

قیمت هر شانه تخم مرغ ۶ عددی هم امروز ۱۰۵ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت تخم مرغ دو زرده

عده‌ای از افراد ترجیح می‌دهند از تخم مرغ دو زرده استفاده کنند این محصول بر این اساس هر بسته ۳۰ عددی تخم مرغ دو زرده در بازار ۵۹۹ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل پیش بینی می‌شود که تولید به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ فله در خرده فروشی‌ها را حدود ۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.

خواص تخم مرغ

تخم مرغ ماده غذایی پر ارزش است که یک عدد آن معادل ۳۰ گرم انوع گوشت، یک چهارم انواع مغز‌ها مانند بادام و گردو ارزش غذایی دارد. این محصول غذایی یکی از غذا‌های مورد علاقه سفره‌های ایرانی است که در وعده‌های مختلف هم می‌توان استفاده کرد.
تخم مرغ بیشتر در صبحانه‌ها و میان وعده‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند با پروتئین سرشار، مواد معدنی و وتیامین‌های فراوان به افزایش سلامتی کمک کند و حتی از برخی بیماری‌ها نیز پیشگیری کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # تخم مرغ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض