Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شهرستان بروجرد ۱۳ کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که تنها 3 کمپ مجوز دارند و مابقی غیر مجاز بوده که در حال پلمپ هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد اعتیاد بلایی است که گاهی از سنین اندک و در دوره نوجوانی به جان انسان می افتد، هر روز شاهد شنیدن اخباری مبنی بر کاهش سن اعتیاد هستیم و سودجویان و دشمنانی که در این میان از هر راهی برای معتاد کردن جوانان وارد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اعتیاد در دانش آموزان، بانوان و مردان در همه جا دیده می شود و هر روز مواد مخدری جدیدی با نام و نشانی عجیب و غریب وارد بازار شده و براحتی در دسترس قرار می گیرند و تنها یک بار تجریه استفاده از این مواد کافیست تا فردی گرفتار دام اعتیاد شود.

 

از سوی دیگر افرادی که مدتهاست معتاد شده گاهی برای ترک اعتیاد گام برمی دارند و برای ترک، کمپ ها را انتخاب می کنند، کمپ هایی که قرار است مرکزی برای ترک اعتیاد باشد اما در این میان کمپ های غیر مجاز گوی سبقت را ربوده و تعدادشان از مجازها جلو زده است.

در شهرستان بروجرد از 13 کمپ موجود، تنها 3 کمپ مجوز دارند و مابقی بدون مجوز و غیر قانونی با نام کمپ فعال بوده و گاهی خدماتی را به معتادان ارائه می دهند که کاملا غیر کارشناسی بوده و در ترک اعتیاد اثری ندارد.

 

"احمد گودرزیان" معاون فرماندار بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: در حال حاضر 10 کمپ غیر مجاز در بروجرد وجود دارد که این مراکز یکی پس از دیگری در حال پلمپ هستند و اجازه داده نمی شود که این کمپ ها فعالیت کنند.

 

وی اضافه کرد: هفته گذشته 70 معتاد جمع آوری و به این کمپ های مجاز انتقال داده شد تا تحت درمان قرار بگیرند و در تلاش هستیم تا تجهیزات و امکانات کمپ ها افزایش یابد تا بهتر بتوانند خدمات را ارائه دهند و افراد از این بلای خانمان سوز رها شوند.

 

گودرزیان اظهار داشت: با توجه به این که در بروجرد تنها یک کمپ ترک اعتیاد بانوان وجود دارد اما این کمپ با مشکلاتی همراه است که در تامین مایحتاج اولیه و برخی از نیازها به این کمپ کمک هایی صورت گرفته تا بتواند همچنان فعالیت داشته باشد.

"کرم رضا پیردایه" رئیس بهزیستی بروجرد کمبود کمپ های ترک اعتیاد را یکی از مشکلات برشمرد و افزود: در حال حاضر تنها 3 کمپ مجوز دار در بروجرد وجود دارد که یک کمپ مختص بانوان و 2 کمپ برای آقایان فعالیت دارند اما این تعداد کمپ جوابگوی نیاز نیست.

 

وی اضافه کرد: دوره ای که در کمپ برای معتادان در نظر گرفته شده یکماهه است و بعد از این دوره افرادی که تمایل داشته باشند می توانند به مرکز TC مراجعه کنند و حدود چهار ماه تحت درمان باشند که در این مدت افرادی که به این مرکز مراجعه کرده اند خروجی خوبی داشته و حدود 70 درصد موفقیت آمیز بوده است.

 

پیردایه اظهار داشت: سه کمپ دیگر برای بروجرد نیاز است تا با امکانات و تجهیزات و با استفاده از نیروهای پزشک، مشاور و مددکار بتوانند در جهت ترک اعتیاد تلاش کنند.

 

به گفته وی کمپ های ترک اعتیاد مجوز دار تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند و بازرسی های منظم از آنها صورت می گیرد و پلمپ کامل همه مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس بهزیستی بروجرد با اشاره به امکانات کمپ های ترک اعتیاد گفت: کمپ های مجاز امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای افراد معتاد و ترک اعتیاد دارند اما نیاز است توجه بیشتری به کمپ ها صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی باعث برق گرفتگی شد

تیراندازی در مراسم عروسی در بروجرد یک کشته برجا گذاشت.

به گزارش مشرق، تیراندازی در مراسم عروسی در ونایی بروجرد یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت و عروسی به عزا تبدیل شد.

فردی که در مراسم عروسی اقدام به تیراندازی هوایی کرد، باعث شد تا تیر به سیم‌های برق اصابت کند و بر اثر سقوط سیم‌های برق بر روی میهمانان، یک زن بر اثر برق گرفتگی کشته و یکی دیگر مصدوم شد.

بنابر اطلاعات موثق فردی که اقدام به تیراندازی کرده خود را به نیروی انتظامی معرفی کرده و اظهار داشته که متوجه سیم‌های برق نشده و تیراندازی کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تیراندازی در مراسم عروسی در بروجرد یک کشته برجا گذاشت
  • تیراندازی مراسم عروسی در بروجرد را به عزا تبدیل کرد
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • تیراندازی در عروسی باعث برق گرفتگی شد
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • (ویدئو) لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر در تل‌آویو
  • ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو