Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، کرشنر در سال 91 که رئیس جمهورآرژانتین بود، با ایران توافق کرد تا با تشکیل «کمیسیون مشترک حقیقت‌یاب» شماری از مقامات ایران که آرژانتینی ها مدعی هستند در برنامه‌ریزی آن بمب‌گذاری دخالت داشته اند، مورد بازجویی قرار گیرند.

اما رئیس جمهور پیشین آرژانتین در حال حاضر عضو سنای این کشور است و مصونیت قضایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی از نمایندگان سنای این کشور خواسته که مصونیت فرناندز کرشنر را که هفته پیش در مقام سناتوری سوگند یاد کرد، لغو کند تا بتوان او را محاکمه کرد.

لغو مصونیت نمایندگان سنای آرژانتین نیاز به رای دو سوم سناتورها دارد.

قاضی همچنین دستور بازداشت چند تن از نزدیکان فرناندز را هم صادر کرده است. هکتور تیمرمن وزیر خارجه پیشین و متهم دیگر پرونده به دلیل بیماری در بازداشت خانگی نگهداری می شود.

آنطور که رسانه های بین المللی نوشته اند، در صورت محکومیت متهمان، مجازات ۲۵ سال زندان در انتظار آنان خواهد بود.

خبرنگار: محمد غلامی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اشاره فرناندز به احتمال جدایی‌اش از منچستریونایتد
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل