Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
طبق نتایج تحقیق جدید، کاهش شنوایی در سنین بالا احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد اما محققان هنوز به این اطمینان نرسیده‌اند که ایا فقط این یک شرط موجب بروز مشکل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته تیم محققان ایرلندی در کالج ترینیتی دوبلین، حدود یک سوم افراد بالای ۶۵ سال کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه قبلی هم نشان داده است که از بین رفتن شنوایی غالبا، و نه همیشه، حدود ۵ تا ۱۰ سال قبل از شروع زوال عقل اتفاق می‌افتد.

در مطالعه جدید، تیم تحقیق داده‌های ۳۶ مطالعه قبلی که شامل بیش از ۲۰ هزار نفر در سراسر جهان بود را بررسی کردند. پژوهشگران دریافتند رابطه کمی بین کاهش شنوایی ناشی از سن و افزایش ریسک زوال حافظه، اختلال روانی و زوال عقل وجود دارد.

به گفته محققان، اگرچه وجود این ارتباط کوچک است اما از لحاظ اندازه و اهمیت با سایر فاکتورهای پرخطر ابتلا به زوال عقل قابل قیاس است.

به گفته محققان، کاهش شنوایی مرتبط با سن با ۲۲ درصد احتمال بیشتر اختلال شناختی و ۲۸ درصد ریسک بالاتر هر نوع زوال عقل مرتبط است.

محققان تاکید می‌کنند حتی اگر کاهش شنوایی با زوال عقل مرتبط باشد، بدان معنا نیست که امکان پیشگیری این مشکل در افراد مسن وجود ندارد.

در همین زمینه: ارتباط از بین رفتن حس بویایی و ریسک زوال عقل کافئین از زوال عقل پیشگیری می‌کند احیای خاطرات از دست رفته در موشهای آلزایمری راهکارهای کاهش ریسک زوال عقل ارتباط اختلالات ایمنی با ریسک زوال عقل زندگی در کنار بزرگراه ریسک زوال عقل را تشدید می‌کند مواد خوراکی محافظت‌کننده از مغز در مقابل آلزایمر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وردل آف ریل، نیکولا کوگلن بازیگر ۳۷ ساله «بریجرتون» که خواستار آتش بس فوری برای مردم فلسطین شده است، گفت هشدارهایی دریافت کرده مبنی بر این که صریح بودن وی در این مورد می‌تواند بر حرفه او تاثیر منفی بگذارد.

نیکولا گفت: این ابراز عقیده برای من مهم است، زیرا من یک فرد شناخته شده هستم و خوش شانس بوده‌ام که در حرفه‌ام به این نقطه رسیده‌ام و برای این واقعیت که می‌توانم کاری را که دوست دارم، انجام دهم و به دنیا سفر کنم و با افراد شگفت‌انگیز ملاقات کنم، احساس مسؤولیت اخلاقی می‌کنم و باید به نوعی پاسخگوی آن باشم.

وی با تاکید بر این که تعهدش برای کمک به دیگران قبل از شروع بازیگری وجود داشت، عنوان کرد: برای من همیشه حمایت از همه افراد بیگناه مهم بوده است. شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم باید به موقعیت‌ها نگاه کرد و فکر کرد که مهم نیست اهل کجا یا چه کسانی هستند، باید از آن‌ها حمایت کنیم.

نیکولا در مورد هشدارهایی که در این صنعت دریافت کرده، تصریح کرد: به شما می گویند «دیگر کار نخواهی کرد»، اما از جایی که نمی‌خواهم هیچ بی‌گناهی رنج بکشد، نگران این واکنش‌ها نیستم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا بفهمیم چقدر برای یهودیان هم ناراحت کننده و وحشتناک است که این همه مردم بی‌گناه در فلسطین کشته می شوند.

کد خبر 6089692

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی