Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@10:46:50 GMT

ایران زیباست؛ طبیعت حاشیه زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۲۷۷۶

ایران زیباست؛ طبیعت حاشیه زاینده‌رود

به گزارش جهان نيوز،پاییز فصلی است که در آن برگ‌های درختان به زردی می‌گرایند. برخی هم درراه زرد شدن، گاه قرمز و قهوه‌ای می‌شوند. شاید یکی از صحنه‌های ماندگار در این فصل، ریزش برگ درختان و خش‌خش آنها در زیر پای رهگذران باشد. پاییز همان فصل دل‌انگیزی است که گاه جادویی‌اش می‌خوانند و گاه «پادشاه فصل‌ها» لقب می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاییز شاید همان فصل غفلت است و رخوت؛ شاید فصل هوشیاری و تدبر است؛ چه فرقی می‌کند که در پاییز خواب باشی یا بیدار؟ مهم آن است که پاییز کار خودش را می‌کند. به دقت و حوصله دست به کار آراستن می‌شود؛ آراستن درخت‌ها، شهرها، باغ‌ها و زمین به زرد و سرخ و قهوه‌ای برگ‌ها؛ به قطرات گاه نم نم و گاه شرشر باران و به باد که می‌وزد. طبیعت حاشیه زاینده‌رود از شهرستان باغ بهادران استان اصفهان تا روستای بن و هوره در استان چهارمحال و بختیاری در فصل پاییز با ترکیب رنگ‌های زیبا و مختلف به یکی از جادویی‌ترین وخیره‌کننده‌ترین مناطق کشور تبدیل شده است. تصاوير کوچک تصاوير بزرگ اسلايد تصاوير

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا درباره نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی، اظهار کرد: به دنبال نشست زمین برای چهارمین بار طی چند ماه اخیر در خیابان شهیدان کاظمی شهر اصفهان تیم‌های فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن ایمن‌سازی محل حادثه، طرح ترافیکی توسط پلیس راهور اجرایی و راه‌های دسترسی جایگزین برای عبور و مرور تعیین شد.

وی افزود: عملیات حفاری در طول شش متر و عمق چهار متر انجام و قرار است تعویض ۱۰ متر از خط لوله انتقال فاضلاب طی امروز تا شب انجام و پرسازی و ایمنی محل انجام شود، با توجه به فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب ۱۴۰۰ میلی‌متری به طول دو کیلومتر در محور خیابان طی چند ماه اخیر و بر اثر خاک‌شستگی ناشی از بارندگی‌ها و فرونشست زمین چهار مورد حادثه شکستگی خط لوله و نشست زمین گزارش شده که برای ایمن‌سازی محور خیابان شهیدان کاظمی شرکت آب و فاضلاب استان از دو ماه قبل عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در مقاطع مختلف را آغاز و تاکنون تعویض ۱۴۰۰ متر از خط لوله اجرا و پیمانکاران در سه جبهه کاری در حال بازسازی ادامه مسیر خط هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعتبار اجرای کامل طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، لازم به ذکر است بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال فاضلاب شهر اصفهان به علت قدمت ۵۰ ساله فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که ۳۰ کیلومتر از این خطوط به علت قرار گرفتن در مناطق آسیب‌پذیر در اولویت اجرا است و نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید توسط وزارت نیرو شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه‌ها با توجه به شرایط کم آبی و فرونشست زمین در اصفهان بسیار حائز اهمیت است، با بررسی به عمل آمده فرونشست زمین نیز باعث تشدید حوادث در این شبکه‌ها شده است و راهکار مؤثر در کاهش اثرات فرونشست زمین و پیشگیری از بروز خسارات در ابنیه تاریخی، مسکونی، اراضی و تأسیسات شهری تداوم جریان رودخانه زاینده رود و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و تأمین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی.، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت اجرا و تکمیل طرح‌های مصوب تأمین آب استان، پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضه آبریز زاینده رود، حمایت از طرح‌های تأمین آب استان، تسریع در اجرای طرح‌های احیای زاینده رود و تأمین حقابه‌های قانونی حوضه اقدام کنند.

کد خبر 751430

دیگر خبرها

  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان (فیلم)
  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!