Web Analytics Made Easy - Statcounter

معضل کمبود فضای آموزشی به کرات در مناطق حومه نشین شهر یاسوج قابل مشاهده است، یکی از این مناطق که با کمبود شدید مدرسه روبه رو است، روستای بلهزار است، که مدرسه ای بزرگ و نیمه کاره ای در آن هشت سال است که به باد فراموشی سپرده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بویرخبر؛ بلهزار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در دهستان سررود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۸۹۸ نفر و ۴۰۷خانوار بوده‌است که طبیعتا اکنون جمعیتی بالغ بر 2500نفر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس آمار آموزش و پرورش، سالانه حدود 2 تا سه هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد به‌ ویژه در شهر یاسوج و حومه آن افزوده می‌شود که دلیل اصلی آن مهاجرت بی‌ رویه است. برخی از این دانش آموزان نیز به ‌صورت پراکنده در مدارس مختلف در شهر یاسوج آمده‌اند و برخی نیز مجبورند مسافت چند کیلومتری را در زمستان سخت و سرد تحمل کنند تا به نزدیک ترین مدرسه برسند.

 

 

 

معضل کمبود فضای آموزشی به کرات در مناطق حومه نشین شهر یاسوج قابل مشاهده است، یکی از این مناطق که با کمبود شدید مدرسه روبه رو است، روستای بلهزار است، به گونه ای که دانش آموزان مجبوراند مسافت ده کیلومتری به روستای گوشه را بپیمایند ( اینجا کلیک کنید)تا از تحصیل جا نمانند.

 

 

انتشار خبر احتمال ترک تحصیل 600 دانش آموزان بلهزاری به دلیل پیمودن مسافت زیاد تا رسیدن به مدرسه، تبعات گسترده ای در سطح استان و حتی کشور داشت(اینجا کلیک کنید)، این در حالی است که یکی از اهالی روستای بلهزار در تماس با این پایگاه خبری و ارسال مستنداتی، از مدرسه بزرگ نیمه کاره و رها شده ای در همین روستا رونمایی کرد.

 

 

طبق گفته اهالی روستای بلهزار، این مدرسه نزدیک به هشت سال از مراحل اولیه ساخت آن می گذرد ولی به صورت نیمه کاره رها شده است که با بهره برداری از آن می توان مشکل دانش آموزان این منطقه را حل کرد، تا نیاز نباشد دانش آموزان برای ادامه تحصیلی هر روز مسیر ده کیلومتری را پیاده طی کنند.

 

شهر مادوان در نزدیکی روستای بلهزار، اکنون با جمعیت دانش آموزی افزون بر سه هزار نفری خود دارای کمتر از چهار هزار مترمربع فضای آموزشی است. این در حالی است که بر اساس استاندارد باید بیش از 15 هزار مترمربع در این شهر فضای آموزشی موجود داشته باشد.

 

 

 

روستاهای بلهزار، مادوان و مهریان از مناطق پیرامونی و حاشیه شهر یاسوج هستند که از سال‌های قبل تاکنون طرح ساماندهی و الحاق آنان به یاسوج در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است.

 

تراکم بالای دانش آموزان و کمبود کلاس درس به ‌ویژه در روستاهای مهریان و بلهزار در حاشیه شهر یاسوج بیش از پیش اهالی این منطقه را نگران کرده است، در حالیکه آموزش و پرورش شهرستان و استان می تواند با تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام، این بحران را مدیرت کند و معظل کمبود فضای آموزشی را تا حدودی حل کند.

 

 

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 95، جمعیت شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج به مرز 300 هزار نفر رسیده اما متناسب با رشد این جمعیت، فضای آموزشی مورد نیاز ساخته نشده است، یا بصورت نیمه کاره رها شده و به بهره برداری نرسیده است.

خبرنگار:دوستانی
انتهای پیام/د

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین تاریخی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آنها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. اینها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری