Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سابق معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یکی از برنامه‌های مهم این معاونت در سال‌های گذشته را تاسیس اتاق‌های فکر استانی برای استفاده از نظرات نخبگان کشور در اداره امور اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، دکتر حسین میرزایی، سرپرست سابق معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آیین معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گزارشی از عملکرد این معاونت در دولت یازدهم و مدت طی شده از دولت دوازدهم ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره فعالیت ۶۱۲۲ انجمن علمی دانشجویی در آغاز دولت یازدهم اظهار داشت: علیرغم اینکه در هر رشته دانشگاهی در یک دانشگاه فقط امکان تاسیس یک انجمن علمی وجود دارد؛ هم اکنون تعداد ۹۳۸۸ انجمن علمی ثبت شده داریم که تعداد ۸۵۴۳ انجمن فعال هستند.

میرزایی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی گفت: در سال ۹۲ صرفا ۴ اتحادیه انجمن علمی دانشجویی داشتیم که امروز این تعداد به ۳۶ اتحادیه افزایش یافته است.

سرپرست سابق معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۲۴ تشکل دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فعال بود که در حال حاضر این تعداد به ۲۱۴ تشکل افزایش یافته است.

وی با اشاره به نشریات دانشجویی به عنوان یکی دیگر از ارکان فعالیت دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۳۱۸۱ نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های کشور فعال بود که هم‌اکنون این تعداد به ۴۹۵۱ نشریه افزایش یافته است.

میرزایی با اشاره به کانون‌های فرهنگی به عنوان محلی برای فعالیت‌های دینی، مذهبی، هنری و ادبی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در سال ۹۲ تعداد ۲۱۱۰ کانون فرهنگی هنری در دانشگاه‌ها فعال بود که هم‌اکنون این تعداد به ۳۴۱۴ کانون افزایش یافته است.

وی به راه‌انداری برنامه نهضت رضوی شامل تاسیس کانون‌های فرهنگی رضوی، حمایت از اردوهای رضوی، برنامه طریق رضوی و برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اشاره کرد و این برنامه‌ها را از مهمترین برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دولت یازدهم عنوان کرد.

سرپرست سابق معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: از برنامه‌های مهم این معاونت، تاسیس اتاق‌های فکر استانی بود که با همکاری وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری صورت گرفت و گام مهمی در استفاده از نظرات نخبگان کشور در اداره امور است.

میرزایی، تشکیل دبیرخانه مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو، قرارگاه راهیان نور، «قرارگاه شهید علم الهدی» و ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را از دیگر اقدامات معاونت وزارت علوم در دولت یازدهم نام برد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تایید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی اظهارداشت: در راستای تکالیف ماموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی ، تعداد 109 نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از 1300 هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال 1402 و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان صنایع دستی، تعداد 286 نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تایید وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 109 نفر از هنرمندان مشهد هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی  یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران