Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-04-29@04:41:43 GMT

کشف علمی محور پیگیری پرونده‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۴۳۷۹

کشف علمی محور پیگیری پرونده‌هاست

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در کمیسیون جرائم خاص اظهار کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها قضایی به‌خصوص پرونده‌های جرائم خشن و خاص همیشه مورد تأکید بوده است و این سفارش و توصیه را مدام اعلام کرده و البته در قالب‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در برخی پرونده‌ها با توجه به موقعیت آن نباید مقید به‌وقت اداری باشیم یعنی پلیس، پزشکی قانونی، دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مرتبط همه پای‌کار بیایند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: البته در تأکید بر رسیدگی سریع نیز هیچ‌گاه از مدار قانون نباید خارج شد بلکه باید با حفظ اصول قانونی و شرعی قضاوتی عادلانه و سریع را به اجرا درآوریم تا آشفتگی و ناامنی مجرمان به امنیت جامعه منجر شود.

وی افزود: دستگاه قضایی در رسیدگی به جرائم خشن هیچ مماشات و سهل‌انگاری را از متولیان امر نمی‌پذیرد ازاین‌رو انتظار می‌رود در حوزه تأمین امنیت مردم به‌خصوص امنیت جامعه دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: کمسیون جرائم خاص یک نشست تخصصی است که در جلسات مستمر خود، موضوع جرائم خشن و خاص را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی توضیح داد: استفاده از رویکردهای علمی در کشف جرم موضوعی است که در این کمیسیون به‌طورجدی موردتوجه قرارگرفته ازاین‌رو کارآگاهان و قضات مرتبط با پرونده با توجه به تخصص و تجربیات انتخاب می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هشدار داد: وقتی جرمی رخ می‌دهد عوامل سهل‌انگار در آن خصوص نیز باید مواخذه شوند ازاین‌رو بخش‌های مختلف برای تجهیز اماکن عمومی ازجمله بانک‌ها به دوربین مداربسته گام‌های جدی برداشته‌شده است.

وی تأکید کرد: اقدامات پیشگیری ازاین‌دست محدود به اماکن دولتی نیست بلکه در برنامه‌ریزی مدون و منظم مراکز عرضه کالا، طلافروشی‌ها و برخی اماکن خصوصی با ارائه مشاوره‌های انتظامی در برابر وقوع جرائم بیمه‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی یادآور شد: یکی از اقدامات کمیسیون جرائم خاص کشف قتل‌های کشف نشده است که کارگروهی در این خصوص در حال پیگیری است که به‌تازگی یکی از قتل‌های سال‌های قبل استان کشف شد.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

به گزارش مهر؛ محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند