Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@07:47:01 GMT

مبارزه با قاچاق کالا از الویت های پلیس البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۵۲۲۹

مبارزه با قاچاق کالا از الویت های پلیس البرز

حوادث رکنا: مبارزه با قاچاق کالا از الویت های پلیس البرز در تحقق اقتصاد مقاومتی است و اجرای طرح های جامع و کنترل انبارهای محل دپوی کالاهای قاچاق و تهیه شاخص های مناسب برای کشف و مبارزه با این پدیده از جمله مهمترین اقداماتی است که باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مد نظر قرار گیرد.

به گزارش گروه انتظامی رکنا، سردار عباسعلی محمدیان درباره این خبر گفت: در تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) موضوع قاچاق Contraband کالا و ارز از اولویت های کاری پلیس Police در سال جاری تعریف شده چرا که ورود کالای قاچاق و توزیع آن در سطح جامعه، سدی برای رشد و بالندگی کشور و ضربه ای مهلک به اقتصاد ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همه دستگاه ها و اقشار مختلف در پیشبرد سیاست های کلان اقتصادی کشور نقش مهمی دارند و مبارزه پلیس با قاچاق نیز یک اقدام عملی موثر در مبارزه با این مفسده اقتصادی است.
این مقام انتظامی ابراز کرد: برای ریشه کن کردن این پدیده تنها اقدامات قهری پاسخگو نیست بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی زمینه کاهش قاچاق را فراهم کنیم و مردم نیز باید از خرید کالاهای فاقد اصالت و قاچاق خودداری کنند.
وی گفت: بدون شک التزام به استفاده از ساز و کارهای مناسب، تقویت اهرم‌ های نظارتی، شفاف ‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری‌ های مشروع، مبارزه همیشگی با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ وظیفه ‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی درون و برون سازمانی و احیای حس مسئولیت ‌پذیری می‌تواند در کاهش قاچاق کالا موثر باشد.
این مقام مسئول یادآور شد: البته باید به این مسأله نیز توجه داشت که رعایت الگوهای صحیح مصرف و صرفه جویی، تعمیر و نگهداری، رعایت نظم و انضباط سازمانی نیز از مصادیق اقتصاد مقاومتی در سازمان ها و نهادها از جمله پلیس محسوب می شود که در دستور کار پلیس البرز نیز قرار دارد.
سردار محمدیان تأکید کرد: توجه به اقدامات کنترلی، توسعه و تجهیز یگان های عمل کننده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، اجرای طرح های جامع و کنترل انبارهای محل دپوی کالاهای قاچاق و تهیه شاخص های مناسب برای کشف و مبارزه با این پدیده از جمله مهمترین اقداماتی است که باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مد نظر قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان در پایان اظهار کرد: سرعت در شناسایی اموال قاچاق، برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی و اهتمام ویژه برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید در دستور کار همه دستگاه ها و نهادهای متولی قرار گیرد و پلیس نیز با تمام توان در خصوص تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا به صورت شبانه روزی تلاش می کند. 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۴۴۰ ثوب بلوز زنانه خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خوی رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبرگمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، همچنین شعبه حکم به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت خودروی حمل کالای قاچاق صادر و در مجموع متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان خوی گزارش تخلف را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد