Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای اصلاح موانع قانونی بودجه‌ای سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، غلام‌رضا کاتب در نشستی با رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اظهار داشت: امروز توجه به دانش‌آموزان برای تربیت اجتماعی آنان امری مهم است که باید همه به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی برای همین هدف در حال فعالیت است اضافه کرد: باید موانع قانونی برای فعالیت سازمان دانش‌آموزی برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمدهای سازمان دانش‌آموزی اعم از کمک‌های دولتی و غیردولتی باید برای فعالیت‌های این سازمان هزینه شود گفت: البته این درآمدها ابتدا باید بر اساس قانون و برای نظارت بیشتر به‌حساب خزانه واریزشده و پس از آن صرف فعالیت‌های مرتبط با سازمان دانش‌آموزی در مدارس شود.

کاتب عنوان کرد: درصورتی‌که قوانینی مغایر این فرایند موجود باشد؛ باید این قوانین بررسی‌شده تا مشکلات احتمالی آن رفع شود.

وی اضافه کرد: باید از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ کشور و نیز مجلس شورای اسلامی این مورد بیشتر بررسی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی این استان برای تکمیل و بهره‌برداری ساختمان ستادی این سازمان، برای کمک اعتباری به تکمیل این ساختمان اداری و مجتمع فرهنگی قول مساعد داد.

انتهای پیام/

R41366/P1357/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی جعفری» در واکنش به فضاسازی رسانه‌ای کنسرسیوم ایرانی «توسعه ریلی افغانستان» افزود: از سال گذشته و پس از بازدید معاون فنی راه‌آهن از خط ریلی افغانستان، به ذکر مستندات ایرادات گسترده خط به منظور بهره‌برداری تجاری به‌طرف مقابل اعلام و مقرر شد پس از رفع این ایرادات فنی و مهم در حوزه ایمنی قطار تجاری بهره‌برداری شود که تا کنون برطرف‌شدن این ایرادات به راه‌آهن اعلام نشده است.

وی بیان‌داشت: از سوی دیگر مشخص بود که رفع این ایرادات مهم توسط کنسرسیوم قابل‌اجرا نیست، زیرا نیاز به ماشین‌آلات تخصصی خط دارد که در اختیار هیچ‌کدام از این شرکت‌ها نیست و راه‌آهن بارها به‌طرف افغانستانی اعلام کرده آمادگی این را دارد که با ارسال ماشین‌آلات تخصصی به خاک افغانستان این ایرادات را برطرف کند.

جعفری تاکید کرد: با این‌ وجود، راه‌آهن موافقت کرد برای توسعه خط ریلی از «روزنک» به هرات، فقط قطار عملیاتی برای انتقال تراورس و بالاست به روزنک وارد افغانستان شود که به نظر می‌رسد کنسرسیوم از حُسن‌نیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرده و آخرین قطار عملیاتی که فرستاده شده را بدون هماهنگی و اطلاع راه‌آهن پس از تخلیه، به تعداد ۱۰ واگن بارگیری کرده و پس از کار رسانه‌ای از روزنک راهی «شمتیغ» کردند.

معاون بهره‌برداری راه‌آهن گفت: پس از انتشار خبر حرکت قطار ترانزیتی از افغانستان و باتوجه‌به اینکه ما در مرز شمتیغ اساساً هیچ‌گونه ارتباط تلفنی و بیسیم و تلفن همراه نداریم، با «رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم و لکوموتیوران قطار تماس گرفتم که آن‌ها به‌دروغ اعلام کردند لکوموتیو به‌صورت منفصل به سمت ایران آمده و هیچ واگن بارداری لکوموتیو را همراهی نکرده است و با استناد به همین مورد اعلام شد که قطاری وارد کشور نشده است.

وی گفت: فردای همان روز برای اطمینان بیشتر یکی از ماموران راه‌آهن را به مرز شمتیغ فرستادیم که در بازدید میدانی مشخص شد که ۱۰ واگن بارگیری شده به همراه لکوموتیو وارد شمتیغ شده‌اند و ازآنجاکه هیچ هماهنگی حتی با گمرک هم انجام نشده بود و هیچ نهاد مرتبطی در حوزه ترانزیت از ارسال این بار خبر نداشت، این بار در مرز متوقف شده بود که با موافقت و دستور مدیرعامل راه‌آهن تصمیم بر ارسال واگن‌ها اتخاذ شد که از همان روز تا الان کنسرسیوم هیچ اقدامی برای طی تشریفات گمرکی و ارسال این ۱۰ واگن انجام نداده است.

جعفری با اشاره به ۲ مرز ترانزیتی با افغانستان و مرزهای ریلی با ترکیه و پاکستان، گفت: فعالان بخش خصوصی امروز ترانزیت خود را به‌صورت روزانه در این مرزها انجام می‌دهند و هیچ مشکلی از طرف ما وجود ندارد؛ اما گویا کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» قصد انجام مقررات مرسوم در حوزه ترانزیت را ندارد و به همین دلیل تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای جو را تخریب و خارج از مقررات فعالیت کند که توصیه ما به‌طرف افغانستانی این است که کارشان را از طریق قانونی و بر اساس مقررات پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند