Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از پارسینه، یک قاضی در آرژانتین با لغو مصونیت قضایی کریستینا کرشنر، رئیس جمهوری پیشین این کشور، حکم جلب او را صادر کرد.

یورونیوز گزارش داد اتهام خانم کرشنر این است که در مسیر تحقیقات قضایی در مورد پرونده انفجار آمیا «به نفع ایران کارشکنی» و «خیانت» کرده است.

شکایت علیه کریستینا کرشنر به این دلیل مطرح شده است که او با امضای پیمان‌نامه‌ای با ایران، رضایت داده تا قضات آرژانتینی در خود تهران به اتهام مقام‌های متهم ایرانی رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی فدرال، کارلوس بونادیو که نامه جلب کرشنر را امضا کرده، همچنین حکم بازداشت هکتور تیمرمان، وزیر خارجه پیشین و چند مقام اسبق آرژانتین را نیز در رابطه با همین پرونده صادر کرده است.

لغو مصونیت قضایی کرشنر در گرو رأی سنا

با این همه، لغو مصونیت کریستینا کرشنر به رأی مجلس نمایندگان این کشور نیاز دارد. او که از سال ۲۰۰۷تا ۲۰۱۵ رئیس جمهوری آرژانتین بود، در ماه اکتبر گذشته در انتخابات مجلس سنای آرژانتین پیروز شد و قاعدتا باید کار خود را از دهم دسامبر (۱۹ آذر) به عنوان سناتور آغاز کند.

اکنون با توجه به جایگاه خانم کرشنر به عنوان سناتور، برای آن که حکم جلب او اجرا شود، بر اساس قانون باید دست کم دو سوم نمایندگان مجلس سنا موافقت خود را با این تصمیم قضایی اعلام کنند.

پرونده آمیا

بمب گذاری مرکز همیاری یهودیان در بوینس آیرس آرژانتین در سال 1994 موجب کشته شدن 85 نفر شد و بیش از 300 نفر هم در این حادثه زخمی شدند.

آرژانتین مدعی است که نقشه این حمله در تهران طراحی و توسط نیروهای حزب الله لبنان اجرا شده است، اما ایران همواره این ادعا را رد کرده است.

دولت آرژانتین بعدها حکم جلب چند نفر از مقامات ایرانی را از اینترپل گرفت و در سال 2013 ایران با حضور پنج قاضی بی طرف در تهران موافقت کرد، اما بعدا این موافقت از سوی دادگاهی در آرژانتین لغو شد.

تا کنون هیچ مدرکی در رابطه با دخالت ایران و حزب الله در این پرونده ارائه نشده است، اما بسیاری از مقامات آرژانتینی درگیر آن بوده اند.

از جمله، یک قاضی بررسی این پرونده به اتهام اقدام برای ارائه مدارک کذب از کار برکنار شد و همچنین در سال 2012 کارلوس منم، رئیس جمهور وقت، به اتهام دریافت رشوه و تلاش به نفع ایران و حزب الله، از سوی قوه قضاییه آرژانتین تحت پیگرد قرار گرفت.

آلبرتو نیسمان، دادستان پرونده آمیا، هم در ژانویه 2015 و پیش از آن که در جلسه غیرعلنی پارلمان برای ارائه گزارشی درباره پرونده حاضر شود، در خانه اش کشته شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری جنجالی از مجری زن سابق صداوسیما در BBC + عکس

منبع: برترین‌ها

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • تصویری جنجالی از مجری زن سابق صداوسیما در BBC + عکس