Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@03:57:40 GMT

وزیر خارجه انگلستان: ایران کشور مهم منطقه است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۶۱۰۰

وزیر خارجه انگلستان: ایران کشور مهم منطقه است

جانسون گفت: ایران کشور مهم در منطقه‌ راهبردی اما بی‌ثبات و متلاطم قرار دارد. این منطقه برای امنیت و رونق انگلستان اهمیت دارد.

 وی ادامه داد: اولین سفر من به ایران فرصتی برای گفت وگوهای بیشتر درخصوص برخی مسائل حساس از جمله چگونگی یافتن راه حلی برای پایان درگیری ویرانگر یمن و تضمین دسترسی بیشتر نهادهای امداد رسانی برای کاهش رنج شدیدی است که مردم آن کشور متحمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون ادامه داد: من همچنین بر تداوم حمایت انگلستان از توافق هسته‌ای تاکید و در عین حال برخی نگرانی‌های ما درخصوص فعالیت‌‌های ایران در منطقه را روشن می‌کنم.

وزیر امور خارجه انگلستان ادامه داد: گرچه روابط ما با ایران از سال 2011 پیشرفت چشم‌گیری داشته است، با این حال این روابط همچنان سر راست نیست و برسر بسیاری از مسائل توافق وجود ندارد.

وی افزود: گفت وگو، اصل کلیدی برای مدیریت تفاوت‌ها و پیشرفت در مسائلی است که اهمیت دارد، به همین سبب انتظار سفری سازنده دارم.

جانسون ادامه داد: نگرانی عمیق خود را در مورد پرونده‌های کنسولی افراد دو تابعیتی ابراز و آنجا که زمینه اقدام بشردوستانه فراهم باشد، آزادی آن‌ها را پیگیری خواهم کرد .

جانسون روز جعه به منظور گفت وگو با سلطان قابوس پادشاه عمان و دیگر مقام‌های این کشور، به مسقط سفر کرد. وی امروز (شنبه) وارد تهران می شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم