Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لنجان گفت: طرح ویزیت رایگان در هیئت رزمندگان شهرستان لنجان به منظور خدمت رسانی به مردم عزیز و جذب و سازماندهی پزشکان رزمنده و متعهد برای آمادگی عملیات امدادی، در مواقع بحرانی اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمادحین؛ منصور صفاییان مدیر هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لنجان در گفت و گویی، یکی از اهداف اجرای طرح ویزیت رایگان مردم این شهرستان در هیئت رزمندگان اسلام لنجان را خدمت رسانی به مردم این شهر دانست و اظهار کرد: هدف از انجام این کار، خدمت رسانی به مردم، جذب و سازماندهی پزشکان رزمنده، متعهد و پرستاران در قالب گروه امدادی، اعزام تیم امدادی به نقاط محروم و نقاط زلزله زده و مشاوره پزشکی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیراجرایی هیئت رزمندگان در شهرستان لنجان در خصوص این طرح خداپسندانه افزود: این طرح از ۲۶ آبان ماه در روزهای جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای شهید مطهری زرین شهر(محل دفتر هیات رزمندگان اسلام لنجان) اجرا شده است.

این فعال فرهنگی، مذهبی با اشاره به اینکه، عملیات ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و عمومی، در واحد امداد و درمان هیات رزمندگان اسلام لنجان مدیریت می شود، تصریح کرد: این امر خیر و نیکو به منظور خدمت رسانی به مردم عزیز و جذب و سازماندهی پزشکان رزمنده و متعهد برای آمادگی عملیات امدادی، در مواقع بحرانی است.

عضو فعال هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لنجان بیان کرد: دفتر امام جمعه زرین شهر، امور ایثارگران فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان در این طرح خداپسندانه همکاری و همراهی خوبی داشته اند.

وی افزود: طرح خدمت رسانی ویزیت رایگان به مردم عزیز این شهرستان، توسط امام جمعه محترم زرین شهر حجت الاسلام باقریان مورد بازدید قرار گرفت و امید داریم این امر در هفته های آینده ادامه یابد.

مدیر اجرایی هیت رزمندگان شهرستان لنجان بیان کرد: هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لنجان در مسیر خدمات رسانی به مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان لنجان، اقدام به این امر خداپسندانه کرده است و از مدتها پیش در نظر داشته تا این امر خداپسندانه را انجام دهند.

وی افزود: با این طرح در نظر داشتیم تا کمکی در حد بضاعت و توان نسبت به مردم عزیز شهرستان انجام بشود و علاوه بر انجام ماموریت های محوله به این هیئت، این تصمیم را هم جامعه عمل بپوشانیم.

مدیر هیئت رزمندگان با اشاره به اینکه در نظر داریم تا پزشکان و پرستاران عزیز را جذب هیئت کنیم و این طرح در قالب یک گروه امدادی که شامل تیم های پزشکی، پرستاری و غیره است سازماندهی شوند افزود: طرح با مشورت تعدادی از پزشکان عزیز و با هماهنگی امور ایثارگران فرمانداری لنجان. جهت مکاتبه با اداره بهداشت و درمان لنجان برای اخذ مجوزهای لازم و پشتیبانی امدادی شروع شد.

وی اظهار کرد: اولین جلسه ویزیت رایگان با اطلاع رسانی به خانواده رزمندگان دفاع مقدس و مردم از طریق اطلاعیه در شبکه فضای مجازی و نماز جمعه اعلام و آغاز به کار کرد.
صفاییان افزود: در اولین روز از این طرح ۷۰ نفر از مردم مراجعه کننده، توسط دکتر قدرت الله هادی پزشک متخصص قلب و عروق ویزیت رایگان شدند و در مدت نوبت دهی و انتظار بیماران از آنها پذیرایی شد.

وی افزود: در هفته بعد تعداد ۳۰ نفر از مردم توسط دکتر فضل الله دهقان پزشک عمومی ویزیت رایگان شدند و در  جمعه گذشته  از ساعت ۱۴/۳۰ تا ۱۸ توسط  دکتر غلامعلی حسنی جراح و متخصص مغز و اعصاب، دکتر محمد موذنی جراح عمومی و فوق تخصص جراحی قفسه صدری و دکتر فضل الله خاشعی پزشک عمومی تعداد ۱۳۰ نفر از بیماران ویزیت رایگان شدند.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لنجان پیرامون اقدام های فرهنگی در این طرح گفت: در ساعت انتظار نیز با ارائه کتاب های دفاع مقدس به مراجعه کنندگان برای مطالعه و آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت، اقدام فرهنگی خوبی صورت گرفت.

این فعال فرهنگی، مذهبی در پایان با بیان اینکه، این امر خداپسندانه ضمن اینکه با استقبال مردم مواجه شده، اسباب خوشحالی و رضایت آنها را فراهم کرده است، اظهار کرد: در این طرح خداپسندانه، پزشکان عزیز با ثبت نام صورت گرفته، عضو تیم پزشکی هیئت رزمندگان اسلام شدند و برای حضور در جلسه بعدی ویزیت رایگان و مناطق محروم آمادگی خود را اعلام کردند.

انتهای یپام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن وزوایی، ۵ مرداد ماه سال ۱۳۳۹ در محله نظام آباد تهران، متولد شد. او در سال ۱۳۵۵ به دانشگاه راه یافت و در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شد. پس از ورود به دانشگاه، به جریان مکتبی انجمن‌های اسلامی دانشجویان این دانشگاه پیوست و هم زمان با شرکت در فعالیت‌های سیاسی و جلسات عقیدتی، از سال ۱۳۵۶ مسئولیت هدایت و جهت دهی به مبارزات دانشجویی ضد دیکتاتوری را در سطح دانشگاه شریف عهده دار شد.

بنابر روایت ایسنا، در سال‌های ورودش به دانشگاه، نقش فعالی در تشکیلات اسلامی دانشگاه از خود نشان می‌داد. این جوان مبارز و پرشور، از تظاهرات خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ تا ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و ورود امام خمینی (ره) به ایران، در همه صحنه‌ها از جمله پیشتازان و جلوداران تظاهرات مردمی بود.

او در روزهای پرتلاطم انقلاب نیز نقش حساس هدایت را بردوش می‌کشید و در درگیری‌های مسلحانه و سرنوشت ساز ۱۹ بهمن تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، حضوری پرثمر داشت. محسن وزوایی در تصرف دو پادگان مهم جمشیدیه و عشرت‌آباد نیز شهامت بالایی از خود نشان داد.

وی از نخستین دانشجویان پیرو خط امام بود که در جریان راهپیمایی ضد سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در ایران، در سالروز کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی و سالگرد تبعید امام خمینی (ره) عهده‌دار حرکتی شد که رهبر انقلاب، از آن با تعبیر بدیع «انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول» یاد فرمودند.

محسن وزوایی در سال ۱۳۵۸ همزمان با کار تبلیغاتی در جمع دانشجویان پیرو خط امام، بلافاصله با تشکیل سپاه پاسداران، به این ارگان نظامی پیوست و در دوره‌ای فشرده، آموزش‌های چریکی را در سپاه آموخت. او مدتی در سپاه به عنوان فرمانده مخابرات انجام وظیفه کرد، سپس سرپرستی واحد اطلاعات عملیات را به عهده گرفت.

محسن وزوایی به دنبال تجاوز عراق به ایران، داوطلبانه به جبهه غرب عزیمت کرد. با ورود او به این منطقه، تحولی پدید آمد؛ به گونه‌ای که در عملیات سرنوشت ساز پارتیزانی به عنوان فرمانده گردان، مسئولیت محور تنگ کورک تا حد فاصل تنگ حاجیان را برعهده گرفت و ضمن حمله‌ای پارتیزانی به مواضع و استحکامات دشمن، به کمک هم‌رزمان خود، ارتفاعات حساس و سوق‌الجیشی تنگ کورک را از تصرف قوای اشغالگر بعث خارج ساخت.

در عملیات جدیدی که از سوی رزمندگان اسلام در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ طرح‌ریزی شده بود، محسن وزوایی فرمانده گردان شد. در این عملیات، او با آن که مجروح شده بود، ولی با گامی استوار و خستگی ناپذیر و روحی امیدوار به نبرد ادامه می‌داد.

در حین عملیات، بیشتر رزمندگان شهید یا مجروح شده و تنها محسن و چند رزمنده دیگر زنده بودند؛ و شگفت آن که همین چند نفر، توانستند ۳۵۰ تن نیروهای کماندوی بعث عراق را به اسارت بگیرند.

محسن وزوایی، نقش فعالی در طراحی عملیات فتح بلندی‌های «بازی دراز» ایفا کرد و در همین نبرد به شدت مجروح شد و به تهران انتقال یافت. او در بیمارستان با وجود درد بسیار، ناله نمی‌کرد و به یکی از پزشکان که از مقاومت او در برابر درد ابراز شگفتی کرده بود گفت: «آقای دکتر! من هر چه بیشتر درد می‌کشم، بیشتر لذت می‌برم و احساس می‌کنم از این طریق به خدای خودم نزدیک می‌شوم». پس از بهبودی نسبی از مجروحیت، قدم به معرکه‌ای گذاشت که فرجام آن، آزادسازی خرمشهر اشغال شده بود.

او در طول جنگ تحمیلی، در عملیات‌های متعدد با مسئولیت‌های گوناگون حضور داشت. در ۲۰ آذر ۱۳۶۰، در عملیات «مطلع الفجر» فرمانده بود. در اسفند سال ۱۳۶۰ فرمانده گردان حبیب بن مظاهر و تیپ تازه تأسیس محمد رسول اللّه (ص) شد که در عملیات «فتح المبین»، این گردان نوک عملیات بود.

با تأسیس «تیپ ۱۰ سیدالشهدا»، فرمانده این تیپ شد. همین تیپ، در ۲۳ فروردین ماه ۱۳۶۱ وارد عملیات «الی بیت المقدس» شد و برای اجرای بهتر عملیات، با تیپ حضرت رسول صلی الله علیه و آله ادغام شد و محسن وزوایی نیز فرماندهی محور اصلی را عهده‌دار شد.

محسن وزوایی، ، پس از ماه‌ها مجاهدت و مبارزه با دشمنان اسلام و حماسه آفرینی در عملیات‌های متعدد و به ویژه «الی بیت المقدس»، سرانجام در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، در ۲۲ سالگی هنگام هدایت نیروهای تحت امر خود، بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901506

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود