Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم در بیانیه‌ای با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تاکید کرد: ارزیابی شرایط منطقه و آثار و تبعات منفی شدید این اقدام، نشان می‌دهد آنان به سوی اضمحلال نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل برخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستهشدین بین یدیه

زخمی قدیمی هر از گاهی ، با اقدامی نابخردانه، سر باز کرده، تازه شده و موجبات آزار بشریت را فراهم می آورد. این بار این آقای ترامپ است که با بی اعتنایی آشکار به مناسبات انسانی، بی احترامی به روابط دیپلماتیک بین المللی، انکار حقوق مسلم فرهنگی و دینی بخش بزرگی از مردم جهان و نفی میراث ارزشمند بشری در شکل دهی ساز و کارهای حقوقی مشترک جهانی، در یک اقدام غیرقابل قبول و غیرقابل تصور (انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف)، نه در جایگاه رئیس جمهور کشوری بزرگ و مهم، بلکه در هیات نماینده گوش به فرمان یک جریان سیاسی نژاد پرست یعنی صهیونیسم اشغالگر، تلاش کرده است تا با زور و قلدری، مطامع و زیاده طلبی های عده ای جنگ طلب و تجاوز گر را تحقق بخشد.

شاید آقای ترامپ به دلیل تحلیل های نادرست عوامل جریان مذکور و فقدان تجربه سیاسی ، نداند که دوره اعمال زور در مناسبات جهانی به پایان رسیده و هر امر تحمیلی و زورمدارانه ، مخالف مصالح ملت ها و معارض با مناسبات شناخته شده بین المللی (که علی القاعده باید بر مبنای عدل و انصاف استوار باشد) ، نمی تواند مورد شناسایی جامعه بین المللی قرار گیرد، زیرا چنین بنیادهای سستی را دوام و بقایی نخواهد بود. بدیهی است اینگونه اقدامات مبتنی بر زور و خشونت ، فاقد وجاهت حقوقی بوده و جهان امروز و فردا هرگز آن را به رسمیت نمی شناسد.

از این رو ، ایشان حق ندارد حیثیت کشور ، دولت و مردم آمریکا را فدای زیاده طلبی عده ای خاص نماید و با پیچیده تر کردن اوضاع ، خصومت و خشونت بیشتر را به منطقه تحمیل کند.

روش عمل آقای ترامپ ، ناظر به فهم و خواسته جامعه امروز آمریکا نیست و بسیار متاسفم از اینکه ناچارم بگویم اتخاذ این روش ، تداعی کننده زمان جنگ و دوران پیش از دموکراسی در آمریکاست.

شاید ایده پردازان و طراحان صحنه ، این اقدام ترامپ را یک گام به جلو تلقی و دنبال کرده باشند، لکن نه تنها چنین نیست ، بلکه ارزیابی شرایط منطقه و آثار و تبعات منفی شدید این اقدام ، نشان می دهد که آنان به زودی درخواهند یافت که با این کار ، گامهای زیادی به سوی اضمحلال نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل ، برخواهند داشت و زود باشد که از چنین توطئه ای پشیمان شده و مفتضحانه عقب نشینی نمایند.

به هر حال به عنوان عضوی از جامعه بشری و دوستدار همه ملت ها و آحاد انسانها به ایشان از بابت اعمال زور و فشار و نتایج سوء گسترده آن هشدار می دهم و از آقای ترامپ مصرانه می خواهم که از اعمال چنین سیاستی در هر زمینه ای، به کلی دست برداشته و از ادامه آن به طور جدی اجتناب نماید. انتظار از جامعه بین المللی نیز آن است که با تمام قدرت منبعث از اراده ملی و بین المللی از اعمال چنین رویه های ناصواب و زیانباری ممانعت به عمل آورند.

خادم ملت ایران

محمود احمدی نژاد-۹۶/۹/۱۸

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی