Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوريس جانسون وزير امور خارجه انگليس، عصر امروز (شنبه) با علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و در خصوص تحولات بين المللي و روابط دو جانبه با وي گفتگو کرد.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، شمخاني در اين ملاقات گفت: در حال حاضر و در شرايط پسا برجام مبادلات و همکاري هاي اقتصادي ميان دو کشور رضايت بخش نيست و تسهيل روابط بانکي در اين زمينه مي تواند مقدمه اي براي گسترش همکاري ها در ديگر بخش ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امير دريابان شمخاني با انتقاد از کشورهاي اروپايي و آمريکا به دليل عدم اجراي تعهدات خود نسبت به برجام تاکيد کرد: رفتار آمريکا در قبال برجام فاجعه‌اي تمام‌عيار بوده و ادامه اين رويکرد ضمن بي اعتباري سياسي اين کشور، موجب زيرسوال رفتن توافقات بين المللي مي شود.
ترامپ به توافقات بين المللي پايبند نيست
وي با بيان اينکه عدم تاييد توافق هسته اي توسط ترامپ به معناي پايبند نبودن امريکا به توافقات بين المللي است، افزود: جمهوري اسلامي ايران باتوجه به انفعال طرف هاي ديگر در برابر رفتارهاي ناشايست واشنگتن بر اساس منافع ملي و مسئوليت هاي خود، تصميمات لازم را در مقابله با اقداماتي از اين دست و در صورت لزوم بازگشت به شرايط پيش از توافق اتخاذ کرده است.
مواضع بي پايه برخي کشورها عليه سياست منطقه اي ايران
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از مواضع بي پايه برخي کشورها عليه سياست هاي منطقه اي ايران اذعان داشت: ما در مقابله با تروريسم جدي هستيم و اگر سياست ها و اقدامات عملي جمهوري اسلامي به بهاي تقديم صدها شهيد نبود، امروز داعش حکومت عراق و سوريه را در دست داشت و به همسايگي اروپا رسيده بود.
تصميم ترامپ به انسجام بيشتر مسلمانان منجر شد
علي شمخاني با اشاره به تصميم ترامپ در به رسميت شناختن قدس شريف به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، اين اقدام را خدمت ناخواسته به جهان اسلام دانست و گفت: فلسطين کشوري يکپارچه با پايتخت واحدي بوده و تصميم جديد آمريکا به طور قطع موجب بازگشتن موضوع فلسطين به عنوان مسئله اصلي جهان اسلام و انسجام بيشتر مسلمانان براي مقابله با رژيم کودک کش صهيونيستي و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين خواهد شد. وي با تاکيد برحق انتخاب دولت و نام حکومت از سوي مردم اصلي سرزمين فلسطين افزود: بدون شک مردم فلسطين نام اسرائيل را براي کشور خود انتخاب نخواهند کرد و اين ترجمان حذف اسرائيل از نقشه جهان است.
انتقاد از انگليس براي فروش سلاح به کشورهاي ناقض حقوق بشر
دريابان شمخاني همچنين با انتقاد از رويه دولت انگليس در فروش سلاح و تجهيزات امنيتي به کشورهاي ناقض حقوق بشر مانند عربستان سعودي و بحرين خاطر نشان کرد: در حالي که تمامي نهادهاي بين المللي، محاصره و بمباران مردم مظلوم و بي دفاع يمن را محکوم کرده اند قطعا شرکاي اين جنايت نيز در دادگاه افکار عمومي بين المللي محکوم و ناقض حقوق بشر معرفي خواهند شد.
نماينده مقام معظم رهبري گفت: کشورهاي غربي نه تنها اجازه نمي دهند که نهادهاي بين المللي به وظيفه خود در شناسايي جنايات عربستان در يمن و پيگرد مسئوليت آن اقدام نمايند، بلکه حاضر نيستند روند فروش و انتقال سلاح به عربستان را متوقف نمايند.
تاکيد جانسون بر حل موانع بانکي و اجراي کامل برجام
بوريس جانسون، وزير امورخارجه انگليس نيز در اين ديدار با اشاره به ضرورت تلاش بيشتر براي حل و رفع مشکلات و موانعي که در مسير اجراي کامل تعهدات برجام بويژه در بخش مبادلات مالي و روابط بانکي وجوددارد، اظهار داشت: برجام توافقنامه اي چند جانبه و بين المللي است که اجراي کامل آن به نفع صلح و ثبات جهاني است.
مخالفت لندن با تصميم ترامپ
وزير امورخارجه انگليس با تاکيد بر مخالفت لندن با تصميم ايالات متحده آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسراييل و انتقال سفارت خود به اين شهر افزود: اقدامات يکجانبه دستيابي به صلح را دشوار مي‌کند.
جانسون خاطرنشان ساخت: انگليس تصميمي براي انتقال سفارت خود به قدس نداشته و ما سفارت خود را در تل‌آويو نگه مي‌داريم.
دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي
106

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تاکید کرد: خطاب به آمریکایی ها می گویم با آتش بازی نکنید.

وی افزود: هر آنچه که در خصوص تسلیحات بازدارنده یمن تصور می کنید از لحاظ کمی و کیفی بسیار بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که وجود دارد.

پیشتر نیز مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به هر گونه اقدام خصمانه از سوی آمریکا علیه یمن هشدار داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی اخبار جنگ جنبش انصار الله یمن نیز طی ساعت های قبل تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد «شهاب» و کشتیِ هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت پهپاد به آن به نمایش درآمده است.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست روز گذشته خود تاکید کرد: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

این شورا اعلام کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

کد خبر 6093888

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی