Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص وضعیت ارائه وام بانکی به واحدهای تولیدی گفت:برخی از بنگاه های اقتصادی با حجم انباشته ای از بدهی روبرو هستند و شرایطشان به نحوی شده که تولیداتشان دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تزریق منابع مالی بانکی نمی تواند صرفا نسخه ای برای درمان تمامی واحدهای تولید باشد چرا که تکنولوژی های مورد استفاده برخی کارخانه ها از کارایی لازم برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی داورانی افزود:تزریق منابع مالی بانکی به یک واحد تولیدی که تولیداتش از توجیه اقتصادی برخوردار نیست، باعث اتلاف منابع مالی شده و واحد تولیدی را با بدهی بیشتری روبرو می کند که بدیهی است انجام این کار، به صلاح نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت:فعالیت بخشی از واحدهای اقتصادی از توجیه اقتصادی لازم برخوردار بوده اما با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شده اند که بطور طبیعی باید این واحدها تقویت شوند.

تزریق منابع مالی جدید به واحدهای تولیدی ضعیف است

وی ادامه داد:یکی از اولویت های اقتصادی کشور تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی است که از فعالیتشان از توجیه اقتصادی برخوردار بوده و تولیداتشان از بازار برخوردار است تا شرایط بازگشت واحدهای اقتصادی مذکور به چرخه تولید کشور فراهم شود.

پورابراهیمی داورانی گفت :باید توجه داشت تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی کشور عمدتا بصورت استمهال و بروز رسانی وام های بانکی گذشته بوده که بیانگر این است ارائه وام و منابع جدید به سختی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:می توان گفت منابع مالی و پول جدید کمی به واحدهای اقتصادی تزریق شده که این نکته قابل تاملی است و باید مورد  توجه قرار گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش با بیان اینکه بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در زمان حاضر در آذربایجان شرقی در دست اجراست گفت: این استان استانی پهناور و با جمعیت قابل توجه است و دسترسی‌های ترانزیتی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین محور‌های این استان آزادراه تبریز - ارومیه است که سال‌های سال در قطعات مختلف در حال کار بوده و گاه تغییر سرمایه گذار را شاهد بودیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۲ کیلومتر از قطعه ۶ این آزادراه عملیاتی شده است گفت: ۱۶ کیلومتر باقی مانده برنامه ریزی شده تا با تزریق مالی از روش‌های مختلف شامل توزیع قیر، ردیف بودجه، ماده ۵۶ مصوب و کمک‌های بانکی در ۲ ماه آینده اجرایی شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای این پروژه جمع بندی و مقرر شده است تا سازمان ملی مسکن به عنوان مشارکت و با عنوان آورده دولتی به این پروژه کمک کند.

بذرپاش با بیان اینکه امسال را سال اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام قرار داده‌ایم افزود: پروژه مراغه- هشترود نیز که یک قطعه ۲۹ کیلومتری است در مراحل پایانی است و نیاز به تزریق مالی دارد که در چند ماه آینده تامین مالی خوبی خواهد شد.

وی گفت: محور تبریز - صوفیان از جمله محور‌های ترانزیتی بوده و مرز بازرگان به عنوان یکی از مرز‌های پرتردد ما با ترکیه است که سهم بالایی در ترانزیت دارد بنابراین نیازمند کار سریعتر با تزریق مالی است که در این راستا در ۲ یا سه ماه آینده محور رفت آن تکمیل شده و محور برگشت نیز تا هفته دولت آماده می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت سیزدهم، عزم جدی برای رفع گره‌های اصلی محور‌های ارتباطی وجود دارد گفت: حضور بنده در اینجا و همکاران ملی و مدیران استانی برای رفع گره‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مناطق حاشیه نشین با اشاره به بازدید دیروز رئیس جمهور از مناطق حاشیه نشین تهران گفت: یکی از راهکار‌ها بسته پیشنهادی ۱۹ بندی است که به شهردار‌های کشور ابلاغ شده و در مورد تسریع صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان این‌که سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۲۵ درصدی در صدور پروانه‌ها بودیم گفت: امسال نیز حتما این رشد بیشتر خواهد بود و به همه شهرداران اختیار دادیم تا پیشنهادات خود برای این بسته را اعلام کنند.

بذرپاش با بیان این‌که یکی از مشکلات حاشیه نشینی در رفع موانع مثل حریم راه آهن است افزود: حریم ۱۷ متری راه آهن حریم ایمنی است اما حریم ۳۰ متری نیز داریم که بسیاری از شهر‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی اعلام کرد: بسیاری از خانه‌ها در این حریم قرارگرفته و مشمول بافت فرسوده شده‌اند که دستور بازسازی این خانه‌ها نیز داده شده است.

بذرپاش با بیان اینکه راهکار دیگر تسهیلات بانکی ارزان است اظهار کرد: با تسهیلات پنج درصدی که برای خانه‌های روستایی داده شده شاهد رشد بازسازی‌ها بودیم و الان به ۵۰۰ هزار واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا وام‌های ارزان قیمت البته اندکی بالاتر از پنج درصد ارائه دهیم خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیرمجاز اگر در سامانه بازآفرینی ثبت نام کنند و هویت آنها مشخص می‌شود دولت نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی