Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@16:21:04 GMT

رفع بیسوادی سالانه ۱۲۰۰ نفر در هر منطقه تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۱۵۸۹

رویداد۲۴-در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران مصوب شد تا سالانه ۱۲۰۰ نفر بیسواد به طور متوسط در مناطق ۱۹ گانه تهران باسواد شوند و کمیته شهرستانی نیز در جهت رفع بیسوادی ۱۶۲ هزار بیسواد در ۱۴ شهرستان استان تهران اقدام کند.در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی موضوع بررسی وضعیت و آمار تعداد بیسوادان استان تهران در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار ارائه‌شده ۹۰ هزار نفر در شهر تهران و ۱۶۲ هزار نفر در ۱۴ شهرستان استان تهران بیسواد هستند.

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران با بیان اینکه وظیفه داریم مردم را در سوادآموزی یاری کنیم، گفت: هر اقدامی که در جهت کاهش تعداد بیسوادان و حذف بیسوادی لازم است با محوریت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طی یک برنامه‌ریزی با همکاری دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، سازمان زندان‌ها، شهرداری، شورای شهر و با برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در استان تهران باید در جهت ریشه‌کن کردن بیسوادی اقدام کرد.

استاندار تهران بر نقش مهم صدا و سیما در ترویج سوادآموزی نیز تاکید کرد.

براساس دستور مقیمی در این جلسه مقرر شد، آموزش تعداد ۹۰ هزار بیسواد شهر تهران با همکاری شهرداری در دستورکار قرار بگیرد که طبق آن سهم مناطق ۱۹ گانه تهران طی چهارسال به‌طور متوسط حدود ۱۲۰۰ بیسواد است که در جهت سوادآموزی این گروه اقدام شود.

همچنین مقرر شد با همکاری دستگاه‌های استانی وضعیت اشتغال و زندگی هر یک از بیسوادان در شهر تهران مشخص شود تا متناسب با آن هر یک از دستگاه‌های بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد و سایر بخش‌ها برای ریشه‌کن کردن بیسوادی اقدام کنند. 

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از شهردار منطقه، مدیر آموزش و پرورش منطقه، معاون فرماندار، معاون نهضت سوادآموزی، اداره کار، بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) در شهر تهران تشکیل شود و هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای آموزش بیسوادان برای شورا ارسال شود. همچنین با دستور استاندار مصوب شد این کمیته در برش شهرستانی نیز در هر یک از ۱۴ شهرستان استان به جز تهران و شمیرانات تشکیل شود تا در جهت رفع بیسوادی در میان ۱۶۲ هزار نفر در ۱۴ شهرستان استان اقدام شود تا پایان دولت دوازدهم بتوان ۲۵۲ هزار بیسواد در استان تهران را از چرخه بیسوادی خارج کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر

شهریار افندیزاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکار‌های روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندیزاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی- غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

 افندیزاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودرو‌ها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودرو‌ها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تاخیر و زمان تردد خودرو‌ها می‌شود.

گفتنی است کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • آمار ابدی مسی: 1200 گل + پاس گل!
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش