Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، زهرا گروه‌اي‌ها مجري پروژه پايتخت كتاب در قزوين با بیان اینکه طرح «پایتخت کتاب» از سوی یونسکو و به‌صورت جهانی در حال انجام است، اظهار کرد: این طرح در ایران به‌صورت کشوری انجام می‌شود و هر سال یکی از استان‌ها با توجه به امتیاز به‌دست‌آمده از میزان فعالیت‌های آن برای این عنوان انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آماده‌سازی بسترها و زیرسازی‌های پایتخت کتاب در استان از چندی پیش آغاز شد و طی آن با برخی مؤسسات و سازمان‌ها از جمله سازمان بهزیستی، آموزش‌وپرورش و شهرداری گمانه‌زنی‌ها و تعاملاتی انجام گرفت.
گروه‌ای تصریح کرد: برای تبدیل‌شدن به پایتخت کتاب تلاش شد فعالیت‌های صورت گرفته در استان رصد و با جمع‌آوری مستندات آن و ارائه به دبیرخانه «پایتخت کتاب» زمینه لازم را برای انتخاب استان قزوین به‌عنوان پایتخت کتاب کشور ایجاد شود.
وی خطاب به سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: شهرداری می‌تواند با قرار دادن ایستگاه‌های کتاب‌خوانی و معرفی مفاخر استان به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک بسزایی کند.
این فعال فرهنگی عنوان کرد: از طرح‌های پیشنهادی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی طرح «همیار کتاب» است که طی آن کودکان از سنین پایین با فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا شده و بستر لازم برای ترویج و آشنایی کودکان با کتاب ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: با آموزش‌وپرورش استان برای اجرای این طرح گفتمان‌های لازم صورت گرفته تا روایان و نقالان کتاب در مدارس حاضرشده و زنگی برای مطالعه کتاب در مدارس ایجاد شود.
مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین خاطرنشان کرد: در راستای انتخاب قزوین به‌عنوان پایتخت کتاب کشور پایگاه مجازی به نام «قزوین کتاب» راه‌اندازی شد تا ضمن معرفی کتاب‌ها و آثار منتشرشده اقدام به معرفی نویسندگان و مفاخر استان صورت بگیرد.
گروه‌ای در پایان از ارائه خدمات ویژه به نابینایان در استان خبر داد و گفت: طی توافقی که با سازمان بهزیستی انجام شد بستر لازم برای ایجاد کتاب‌های صوتی و بریل ویژه نابینایان ایجاد می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد