Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير خارجه انگليس گفت: ما از برجام به عنوان يک توافق نامه بين المللي حمايت مي کنيم زيرا اين يک توافق نامه خيلي مهم است و ما علاقمنديم نه تنها در بخش هسته اي، بلکه در بخش اقتصادي نيز مردم ايران از آن بهره ببرند.

به گزارش ايرنا، «بوريس جانسون» شامگاه شنبه در ديدار علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: اين اولين باري است که به ايران سفر مي کنم و تسليت مردم انگليس را به خاطر زلزله اخير به ملت ايران ابراز مي دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانسون بيان کرد: ما از برجام به عنوان يک توافق نامه بين المللي حمايت مي کنيم زيرا اين يک توافق نامه خيلي مهم است و ما علاقمنديم نه تنها در بخش هسته اي، بلکه در بخش اقتصادي نيز مردم ايران از آن بهره ببرند.
وزير خارجه انگليس اظهار داشت: درحال حاضر توافق ميان ايران و انگليس در حد کافي نيست و ما در مقايسه با آلمان و فرانسه مبادلات تجاري کمتري داريم.
جانسون تصريح کرد: ماموريت من در اين سفر، افزايش سطح همکاري ها در حوزه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و پارلماني و برداشتن موانع موجود ميان گسترش اين روابط است و خواستار آن هستيم که هيات هاي بيشتري ميان دو کشور در تبادل باشند و توريست هاي بيشتري از ايران به انگليس بيايند.
وزير خارجه انگليس ادامه داد: از گروه دوستي ايران و انگليس هم که تلاش هاي خوبي در جهت ارتقاي سطح روابط داشتند، تشکر کرد.
جانسون افزود: اين درست است که ما درخصوص انحلال رژيم ها در منطقه اشتباهاتي داشتيم ولي نيتمان ايجاد ثبات در منطقه بود و اکنون هم بر اين اعتقاديم که بايد آرامش و امنيت به منطقه برگردانده شود.
وزير خارجه انگليس با اشاره به روابط کنوني ميان ايران و عربستان تصريح کرد: تنش ميان ايران و عربستان به نفع هيچ کشوري نيست و فقط باعث ايجاد جو ناپايداري مي شود و بايد مسايل ميان دو کشور حل شود و ما قصد داريم تا تلاش ايران در جهت استقرار ثبات را به گوش ساير کشورها برسانيم.
جانسون ضمن ابراز تاسف از حضور گروهک هاي تروريستي در منطقه، خاطرنشان کرد: متاسفانه پارلمان ايران و مجلس عوام انگليس هر دو تحت حملات تروريست ها قرار گرفتند ما علاقمند به همکاري با ايران درخصوص مبارزه با تروريسم هستيم و مطمئنا از تجارب شما در اين زمينه مي توانيم بهره مند شويم.
** خواهان گسترش روابط اقتصادي با اتحاديه اروپا هستيم
«علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار گفت: انگليس پس از تصويب برجام اقدام جدي براي همکاري اقتصادي انجام نداد، درحالي که برخي از کشورهاي اروپايي تلاش بسيار بيشتري کردند حتي مشکل بانکي سفارت ايران در لندن را نيز حل نکرده ايد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با وزير خارجه بريتانيا و هيات همراه از ابراز همدردي دولت و ملت انگليس در مورد زلزله اخير تشکر کرد و افزود: ما خواهان گسترش روابط اقتصادي با اتحاديه اروپا هستيم، روابط ايران و انگليس اگرچه تاريخ طولاني دارد اما هميشه با فراز و فرود روبه رو بوده است.
لاريجاني ادامه داد: ما مخالف لشگرکشي به ساير کشورها هستيم؛ از سال 2000 که ارتش هاي آمريکا و انگليس ابتدا به افغانستان و سپس عراق حمله کردند منطقه شاهد آشفتگي شد و هر روز اين آشفتگي بيشتر مي شود. اين حملات عامل مهمي در گسترش تروريسم بود. بايد به جاي ايران هراسي به آنچه در واقعيت کشورهاي منطقه مي گذرد توجه کرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مردم بحرين جز دموکراسي چيز ديگري نمي خواهند، آنها خواهان حق رأي منصفانه هستند. چرا شما از سرکوب آنان حمايت مي کنيد، شما خود را مدافع حقوق بشر معرفي مي کنيد اما در اينجا از کساني که حقوق مردم بحرين را ضايع مي کنند حمايت مي کنيد.
لاريجاني بيان کرد: در يمن هم همين گونه است چرا اجازه داده نمي شود که مردم يمن خودشان براي خود تصميم بگيرند. شما براي کساني که مردم يمن را بمباران مي کنند سلاح و امکانات مي دهيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: ما در مبارزه با تروريسم جدي هستيم در عراق و سوريه به دعوت رسمي دولت هاي آن کشورها وارد مبارزه با تروريسم شديم. ما راه حل مشکلات منطقه را سياسي و از طريق گفت وگو و مذاکره مي دانيم. برجام که از نظر شما يک اقدام درست و موفق بود چه کشورهايي در منطقه با آن مخالفت مي کنند؟ و حداکثر تلاش خود را به کار بردند که به نتيجه نرسد.
لاريجاني در اين ديدار با اشاره به موضوع برجام نيز تاکيد کرد: شما بعد از تصويب برجام اقدام جدي براي همکاري اقتصادي انجام نداديد درحالي که برخي از کشورهاي اروپايي تلاش بسيار بيشتري کردند حتي شما مشکل بانکي سفارت ايران در لندن را هم حل نکرده ايد.
به گزارش خانه ملت، رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: تصميم رئيس جمهوري آمريکا براي انتقال سفارت آن کشور به بيت المقدس يکي ديگر از اشتباهات بسيار بزرگ دولت آمريکا است که ميزان اشتباه بودن آن در آينده مشخص مي شود.
شبک**سيام*3061**1392**تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار:ابوالفضل بابايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، با همراهی علیرضا فخاری، استاندار تهران و تیم اقتصادی از این رویداد اقتصادی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وحیدی با حضور در غرفه استان تهران مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه توانمندی های این استان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این بازدید که با حضور محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، برگزار شد نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و چالش های پایتخت در حوزه اقتصادی را برای وزیر کشور بازگو کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی در کشور ایران است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره آن از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و ای رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092286

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد