Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@20:48:16 GMT

سناریوی مدیریت بحران زنجان در مرحله بازبینی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۲۳۸۱

سناریوی مدیریت بحران زنجان در مرحله بازبینی است

مسیح‌الله معصومی در این باره به خبرآنلاین اظهار کرد: امروز در قالب سه تریلی و یک کامیون 6 عدد کانکس، پتو، مواد غذایی شامل برنج و کنسرو، نایلون برای پوشش چادرها و بسیاری اقلام ضروری اهدایی شهرداری زنجان به زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد.

وی گفت: مدیریت بحران شهرداری برای دومین بار است که کمک‌های خود را به منطقه ارسال می‎‌کند، ضمن اینکه برخی اعضای شورا و شهرداری از منطقه بازدیدهایی نیز داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار زنجان با اشاره به اینکه هدف از ارسال کمک‌ها همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه بود، گفت: البته علاوه بر ارسال کمک یک بازدیدی نیز از این مناطق خواهیم داشت.

معصومی ادامه داد: معتقدیم اگرچه اینگونه حوادث تلخ است، اما درس عبرت است و آموزش‌هایی برای مجموعه‌های مدیریت شهری خواهد داشت که اگر احیانا چنین اتفاقی رخ داد، مجموعه شهری باید چه برخوردی داشته باشند.

وی در ادامه به وضعیت فعالیت مدیریت بحران در زنجان نیز اشاره کرد و گفت: البته هم استان و هم مجموعه شهری حوزه‌هایی را با عنوان مدیریت بحران دارند که مربوط به استانداری و شهرداری است.

شهردار زنجان تصریح کرد: در شهرداری نیز سوله بحران داریم و یک سری تجهیزات نیز در داخل آن از جمله تجهیزات و لوازم که در آواربرداری لازم است، همچنین فضاهایی برای استقرار، آموزش و برگزاری مانورهای مختلف از جمله مانور ساعت صفر و زنگ مانور و مانورهای دور میزی و دوره‌ای در این مجموعه وجود دارد.

معصومی با بیان اینکه چند روز قبل نیز دوره آموزشی کوتاه مدت پدافند غیرعامل شهری به صورت عمومی و تخصصی برگزار شد، گفت: این دوره به صورت دو روزه و در مباحث مختلف برگزار شد.

وی به آماده‌سازی بخشی از سناریوی مدیریت بحران نیز اشاره کرد و افزود: این بحث در مرحله بازبینی قرار دارد که اگر احتمالا اتفاقی افتاد، آمادگی لازم را برای بحران داشته باشیم و اینکه مشخص شود هر دستگاهی در هر رده‌ای در کجا مستقر باشد و با این مشکل چگونه برخورد کنند.

شهردار زنجان با بیان اینکه بهسازی ساختمان‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که به کاهش خسارات و تلفات در زلزله کمک می‌کند، از همین رو در تلاشیم که ساختمان‌های محکمی داشته باشیم، افزود: هر چند سابر ادارات ذیربط نیز باید در این زمینه همراه باشند، هرچند که تاکنون نیز همکاری خوبی در این زمینه وجود داشته است.

 

46

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ و باران شدید در غرب استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه بارش تگرگ، بارندگی و سیلاب در غرب استان تهران به آبگرفتگی در برخی معابر انجامیده است.

مدیریت بحران استان تهران پیش از این با صدور هشداری به مردم توصیه کرده بود، از سفرهای غیر ضروری و اتراق در حاشیه رودها و مسیل های پایتخت دوری کنند.

حامد یزدی مهر تاکید کرده بود: مخاطره مورد پیش بینی با رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

پیش از این، اداره کل هواشناسی استان تهران با پیش بینی بارش باران شدید همراه با رعد و برق، سطح هشدار را در استان تهران نارنجی اعلام کرده بود.

براساس این گزارش، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تاکید و عنوان کرد: افراد از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و ذینفعان نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

یزدی مهر بر لزوم لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ مورد انتظار است از همه کسانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت طی مدت مذکور از این نواحی تردد نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به احتمال رخداد تگرگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی توصیه کرد: از کشاورزان و باغداران می‌خواهیم تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به این بخش را اتخاد کنند.

کد خبر 6099920

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ و باران شدید در غرب استان تهران
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم