Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اردبیل ، فرهاد عبدالعلی پور در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان نمین با اعلام این خبر افزود: این میزان صرفه جویی در مصرف آب از طریق اجرای شیوه های آبیاری نوین تحت فشار و اصلاح الگوی کشت حاصل شده است.

وی افزود: در جهت افزایش راندمان ابیاری، بیش از یک هزار و 600 هکتار اراضی برای اجرای شیوه های نوین آبیاری شناسایی شده که با اجرای آن سال آینده شاهد صرفه جویی 7 و 2 دهم میلیون متر مکعبی در بخش آب کشاورزی شهرستان نمین خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان نمین با اشاره به رشد 1 و 4 دهم درصدی میزان بارش ها در سالجاری از آزادسازی بیش از  یک هکتار از حریم و بستر رودخانه های شهرستان در ماههای اخیر خبر داد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد

به گزارش قدس خراسان، اسماعیل قربانی در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی گناباد با بیان اینکه کار برداشت گل محمدی از سطح باغات شهرستان که از اواخر فروردین‌ماه آغاز شده است تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ تن تر از سطح ۵۰ هکتار باغات گل محمدی این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه از مجموع گلستان‌های شهرستان گناباد ۴۸ هکتار بارور و ۲ هکتار به صورت نهال است خاطرنشان کرد: ارقام گل محمدی موجود در این شهرستان رقم‌های مخصوص گلاب گیری با متوسط عملکرد ۳ هزار کیلو گرم برگ گل محمدی در هر هکتار است.

وی تصریح کرد :۹۰ درصد از محصول برداشت شده در صنعت گلاب‌گیری استفاده و بقیه به شکل‌های گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

قربانی تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا در مناطق تولید گل محمدی را از ویژگی‌های مهم این شهرستان بیان و تاکید کرد: این ویژگی مهم علاوه بر تأثیر در ارتقای کیفیت اسانس و گلاب تولیدی موجب افزایش تولید و برداشت گل محمدی در گناباد می‌شود.

فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی

در ادامه علی موذنی، رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد نیز با اشاره به فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی در این شهرستان اظهار کرد: در طی فصل برداشت گل محمدی به طور متوسط هزار نفر مشغول کار در این حوزه هستند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد با بیان اینکه گل‌های محمدی برداشت شده توسط ۱۲ کارگاه سنتی در این شهرستان فرآوری و گلاب‌گیری می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

وی کشت گیاهان کم آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را از جمله ضرورت‌های فعلی کشاورزی شهرستان گناباد دانست و خاطرنشان کرد: «گل محمدی» یکی از گونه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب می‌شود که قابلیت کاشت در تمام مناطق شهرستان گناباد را دارد و جایگزین خوبی برای کشت گیاهانی است که دیگر در این شهرستان مقرون به صرفه نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • کشاورزی و سیستم‌های آبیاری ایران باستان
  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب