Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از اتحادیه عرب اعلام کرد، تدابیر یکجانبه (درباره قدس) که با هدف تحمیل شرایط جدید بر این منطقه صورت می‌پذیرد، بیهوده و بی اساس است.

این اتحادیه هشدار داد اقدام آمریکا درباره قدس اقدام خطرناکی است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در سخنان خود در نشست ویژه وزرای امور خارجه عرب در قاهره گفت: تصمیم دولت آمریکا مردود است و این تصمیم با هیچ دستاویز و منطقی قابل توجیه نیست.

دبیر کل اتحادیه عرب افزود: تصمیم آمریکا درباره قدس باطل است و هر تدبیری که بر اساس این تصمیم اتخاذ شود باطل خواهد بود. قدس سرزمین اشغالی است و اسرائیل هیچ حاکمیتی بر این سرزمین ندارد. تصمیم آمریکا موجب می‌شود تا کشور‌های عربی در روند صلح منطقه تجدید نظر کنند. واکنش به تصمیم ترامپ باید به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس باشد.

دبیر کل اتحادیه عرب با بیان اینکه هر نوع پیامد تصمیم ترامپ بر عهده دولت آمریکا و مقامات اشغالگر است، افزود: از محافل بین المللی می‌خواهم تصمیم ترامپ را مردود بدانند و کشور فلسطین به پایتختی شرق قدس را به رسمیت بشناسند.

او ادامه داد تصمیم دولت آمریکا در واقع تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغالگری، بی توجهی به قانون بین المللی و نادیده انگاشتن اصول عدالت است. این تصمیم نقش آمریکا را در روند صلح منطقه با علامت استفهام روبرو می‌کند. تصمیم ترامپ تصمیمی مردود و سخیف است و به هیچ وجه نمی‌توان آن را پذیرفت.

وزیر خارجه جیبوتی که ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را به عهده دارد، در نشست فوق العاده وزرای خارجه این اتحادیه گفت: تصمیمات یکجانبه واشنگتن را در مورد شهر قدس رد می‌کنیم. تصمیم آمریکا در مورد قدس تجاوزی آشکار است که نمی‌توان در مقابل آن سکوت کرد.

 

در حال تکمیل...

 

برگزاری نشست اضطراری وزرای امور خارجه عرب درباره قدس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

به گزارش همشهری آنلاین «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کد خبر 847168 برچسب‌ها ارمنستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود