Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@21:57:52 GMT

دستگیری یک عضو داعش در فرودگاه سن پترزبورگ روسیه

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۳۴۰۵

خرداد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه در شهر سن پترزبورگ این کشور یک عضو گروهک تروریستی داعش را دستگیر کردند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، این فرد تبعه تاجیکستان است و از ترکیه برای انجام اعمال تروریستی در افغانستان به سن پترزبورگ آمده بود.خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه نوشت: عضو گروه تروریستی داعش به نام عمر محمداف تبعه تاجیکستان در فرودگاه «پولکووا» سن پترزبورگ و هنگام ورود به روسیه از ترکیه دستگیر شد و قصد داشت در صورتی که موفق به سفر به افغانستان نشود، در همانجا اعمال تروریستی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرد دستگیر شده پس از دستگیری به دادگاه منتقل و تا روز هفتم ماه فوریه آینده (تا دو ماه دیگر) حکم بازداشت وی صادر شد.در سال های اخیر دهها تروریست عضو داعش یا مرتبط با این گروه در مسکو و شهرهای دیگر روسیه به ویژه منطقه قفقاز روسیه دستگیر شده اند. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز چندی پیش در نشست سران 11 کشور عضو جامعه همسود در تاجیکستان با هشدار نسبت به گسترش خطر تروریسم افراطی به جمهوری های شوروی سابق به ویژه آسیای میانه، گفت: براساس برآوردها بین پنج تا هفت هزار نفر از شهروندان گروه کشورهای همسود جذب تروریست ها در سوریه و عراق شده اند. تدابیر امنیتی در سن پترزبورگ به ویژه مراکز پرتردد شامل فرودگاه و ترمینال های قطار و اتوبوس این شهر پس از انفجار انتحاری در ایستگاه مترو در روز 14 فروردین ماه گذشته افزایش یافته است.این انفجار انتحاری در قطار مترو در ایستگاه تخنولوگیچسکی اینستیتوت در شهر سن پترزبورگ رخ داد و بر اثر آن 14 نفر کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.عامل این حمله تروریستی یک تبعه روسیه قرقیزتبار بود و دو فرد مرتبط با وی از قرقیزستان دستگیر شدند.
برچسب ها: داعش ، فرودگاه ، سن پترزبورگ ، روسیه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ